E-Ticareti Korku Büyütüyor

14.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Dünyanın sayılı yönetim ve teknoloji danışmanlığı şirketlerinden biri olan Andersen Consulting`in Avrupa ve ABD`deki üst düzey yöneticiler arasında yaptığı e–ticaret araştırması, Avrupa`daki şirketlerin büyük çoğunluğunun e–ticarete girdiğini gösteriyor. E–ticaret yarışında, ABD`ye yetişen Avrupa`da geçen yıla oranla bu hızlı gelişimin altındaki nedenlerin başında rekabet korkusu yatıyor.Yılbaşında yeni ismi Accenture ile yoluna devam edecek olan Andersen Consulting, son üç senedir pazarda bir deneme süreci geçiren ve yerini sağlamlaştıran e–ticaret gelişiminin ABD`ye kıyasla Avrupa`da ne durumda olduğunu ortaya çıkarmak üzere sektörlerinin öncü şirketlerinde çalışan 610 üst düzey yöneticiyle birebir görüşmelerle bir araştırma yaptı. Connecting the dots adlı araştırma, Avrupa iş dünyasının yüzde 97`sinin e–ticareti kullanmaya başladığını gösteriyor. Avrupalı lider kurumsal şirketler, e–ticarete o kadar sıkı sarıldılar ki pek çoğu Avrupa`nın global ekonomi ağının merkezi olma potansiyeli taşıdığını düşünüyor.


ERKABET GELİŞTİRİYOR;

E–ticarete yönelimin en başında `rekabet korkusu` geldiğinin belirlendiği araştırmada, gelişmiş Avrupa şirketlerinin yüzde 75`i, rakipleriyle arasının açılmaması ve sektörlerinde stratejik bir pozisyon sağlamak için e–ticarete yöneldiklerini belirttiler. Yarıdan fazlasının e–ticaretle, işletim giderlerini düşürmek, yeni gelirler elde etmek ya da varlık temellerini azaltmayı düşündüklerini söylediği araştırmada, e–ticaret ile endüstrilerini yenileme arayışında olan Avrupalı yöneticilerin oranı yüzde 40 civarında. Yöneticilerin yüzde 25`i kesinlikle e–ticaretin gerçek bir rekabet avantajı sunduğuna inanırken, yüzde 57`si aynı hassasiyeti göstermeden bu düşünceye katılıyor.

EGEMENLİK .COM`LARDA;

Araştırma, bugüne kadar e–ticarette daha aktif olan .com şirketlerinin internetteki yerini .corplar olarak adlandırılan fiziksel dünyanın devlerine bıraktığı ortaya çıkardı. Sonuçlar, şirketlerin yüzde 80`i gelecek e–ticaret fırsatlarının değerlendirmek üzere iş raporları planladıklarını ve yüzde 72`sinin bir e–ticaret stratejisi geliştirdiklerini gösteriyor. Gelişmiş şirketler, .com`lar tarafından geliştirilmiş daha esnek alışkanlıkları öğreniyor ve temel değişimlere ulaşıyorlar. Değişimlerle, saygın marka, yeterli finans kaynağı, yönetim deneyimi ve çok sayıdaki sadık müşterileri portföyünü birleştiren gelişmiş firmalar bu farkı oluşturmuş durumdalar.


HER E-TİCARET KÜRESEL DEĞİL;

Araştırma yapılan Avrupalı ve ABD`li firmaların hemen hepsi e–ticaretin piyasalarına daha fazla uluslararası olma özelliği kazandırdığını söylemiş. Ancak; Andersen Consulting`in araştırması pek çok e–ticaret pazarının global olmadığını gösteriyor. Avrupalı şirketlerin sadece yüzde 33`ü ve ABD`li şirketlerin ise yüzde 38`i e–ticaret piyasalarındaki müşterilerini küresel olarak görüyor. Avrupalı şirketlerin yüzde 37`si ve ABD firmalarının ise yüzde 33`ü rakiplerini küresel olarak görüyor. E–ticarette başarılı olmak Amerika`ya göre Avrupa`da daha zorlu görünüyor. Avrupa`daki dil ve kültür farklılıkları, e–ticaret şirketlerini yönetirken bazı karmaşaların ortaya çıkmasına neden oluyor. Bu da Avrupa pazarına girmek isteyen rekabetçi şirketler için aşılması güç bir engel anlamı taşıyor. Araştırma, Avrupa firmalarının yerelleşme ve kültürel duyarlılık ihtiyacına karşı daha katı bir anlayışa sahip olduğunu ortaya çıkardı. Avrupalıların yüzde 49`u, çalıştıkları piyasalarda fiziksel olarak yer alan elemana ve/veya ortak yerel bir firmaya sahip olmanın bu piyasalarda elde edilecek e–ticaret başarısının anahtarı olduğunu söyledi. ABD`de bu oran yüzde 39. Avrupalıların yüzde 47`si sitelerin yerel dilde olmasının ve yerel kültür normlarına hitap etmesinin gerekli olduğuna inanıyor. Bu oran ABD`de yüzde 34.


AVRUPA, AVANTAJLI GÖRÜYOR;

Avrupalılar uluslararası çapta yayılma eğilimi gösteriyorlar. Yeni coğrafî piyasalara girmek için hali hazırda e–ticaret kullandıklarını söyleyenlerin oranı yüzde 38. Bu oran ABD`de yüzde 22.


M-TİCARET FIRSATI;

Mobil telefon ve interaktif dijital Tv gibi büyüyen teknolojiler e–ticaretin hızla günlük hayata girdiğini gösteriyor. Avrupa ABD ile karşılaştırıldığında bu teknolojilerin gelişiminde iyi bir konumda. Avrupa m–ticaret (e–ticaret tabanlı mobil telefon, kısa mesafeli kablosuz linkler, ses tanıma ve interaktif dijital Tv) pazarının, 2003 yılına kadar 23 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu hızlı gelişim, e– ticaretin sadece günlük hayatın bir parçası olduğunun değil, aynı zamanda bir PC`ye ihtiyaç duyulmadığının da bir göstergesi. Bu teknoloji sayesinde şirketler kendilerini ofis networklerine bağlamak zorunda kalmıyor ve nerede ve ne zaman olursa olsun çalışanlarının ve müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verebiliyor. Söz konusu çalışma; Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Fransa, Almanya, Macaristan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, İspanya, İsveç, İsviçre ve İngiltere`yi kapsamaktadır. (ZAMAN)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: 0,00% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4507 Değişim: 0,05%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,4972
Açılış: 34,4347
36,3709 Değişim: 0,22%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,5103
Açılış: 36,2908
2.864,68 Değişim: 0,98%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.879,44
Açılış: 2.837,00
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.