E-mail duyarsızlığı

31.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Elektronik postanın gelişmesi, şirketi müşteriye yakınlaştıran bir araç olarak görülüyor. Ama gerçekte çoğu şirket aldığı e-mailleri önemsemiyor.


Bir şirketin web sitesini ziyaret edip müşteri hizmetleri bölümüne mesaj bırakan çoğu tüketici, şirketler gelen e - maillere gereken özeni göstermediği için istedikleri bilgilere erişemiyorlar. Araştırmalar tüketicilerin şirketlerin internet sayfalarına yolladıkları mesajların yüzde 50`sinin cevapsız kaldığını gösteriyor. Yetkililer, şirketlerin, müşterilerden gelen yoğun mesaj akışına hazırlıksız yakalandıklarını belirtiyorlar. Şirketlerin gelen mesajları ilgili şahıslara yönlendirmede yaşadıkları organizasyon bozukluğu ise müşterilerin e - maillerinin cevapsız kalmasında bir başka etken olarak gösteriliyor. Reklam kampanyaları döneminde mesaj akınına uğrayan şirket siteleri bazen durumla başa çıkamadıkları için çözümü bağlantıyı etkinsizleştirmekte buluyorlar.


Elektronik mesajla iletişimin gittikçe önem kazandığı günümüzde şirketlerin söz konusu yetersizlikleri daha da ciddi bir boyut kazanıyor. 1998 yılında profesyonel iletişimin yüzde 5`i e - maille geri kalanı telefonla gerçekleşirken bugün bu oranın yarı yarıya olduğu görülüyor. 2001 yılı için yapılan bir çalışma şirketlere yönelik bilgi taleplerinin yüzde 25`inin e - mail aracılığı ile gerçekleşeceğini gösteriyor. Bu durumda şirketlerin tavırlarını anlamak güçleşiyor. Çünkü e - mail basitliği ve düşük maliyeti ile tüketici için çok cazip bir iletişim aracı olma özelliğini koruyor.


İhmalin faturası yüksek:

E - maillerin kötü idaresi şirketler için kötü sonuçlara yol açabiliyor. Şirket internet üzerinden satış yapan bir şirketse müşteri kaybına uğrayabiliyor veya imajı zedelenebiliyor. İhmalin yolaçacağı zararları fark eden şirketler, internet kullanıcılarının sorularına cevap vermek veya onları ilgili kişilere aktarmakla görevli kendi e - operatörlerini eğitmeye başladılar. Fakat en ilgi çekici çözümü e - mailleri işleyen programlar oluşturuyor. Bu programla gelen e - mailler inceleniyor ve içeriğe göre yetkili şahıslara yönlendiriliyor. Bazı programlar ise, yapay zeka sayesinde, sorulan sorulara uygun cevaplar veriyor.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.