E-busıness Zirvesi 2000
İSTANBUL (A.A) - 24.11.2000 - Monitor Group Yöneticisi Waleed Iskandar, yeni ekonominin geleneksel iş hayatından çok farklı olduğunu ifade ederek, Yeni ekonomide önce hareket edeceksiniz, sonra düşüneceksiniz dedi. Management Centre Türkiye tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen ve ana teması Yeni Ekonomide e-Business Stratejileri olarak belirlenen e-Business Zirvesi 2000de konuşan Iskandar, geleneksel iş hayatında durumun farklı olduğunu, hareket etmeden önce düşünüldüğünü belirtti. Sunumunda dünyaca ünlü internet şirketlerinin yaşadıklarından örnekler veren Iskandar, lastminute.com şirketinin bozulabilir malların tedarikini sağladığını, kullanıcıların siteye girmesine rağmen alışverişe yönelmediğini ifade ederek, Hızı, piyasada nasıl para kazanacağınızı düşünmek için kullanmayın. Piyasaya ilk olarak adım atmak avantajlı bir özelliktir, ancak yeni bir alanda müşteriyi doğru strateji ile yakalamak, elde tutmak gerekir dedi.
Waleed Iskandar, Amerika`da kullanılan `müşteri kapmak, müşteri koparmak` deyiminin yeni ekonomide belirleyici bir unsur olduğunu, ancak firmalar açısından, rakiplerin yaratacağı değerden daha önemli değerleri yaratmanın şart olduğunu kaydetti. AOL isimli internet odaklı bir şirketin hızlı mesaj olanakları sağlamak adına ICQ`ya 600 milyon dolar para ödeyerek bir yatırım yaptığını, ISP`de de böylece ön cephede yer aldığını ifade ederek, Time Warner şirketinin de AOL`u satın aldığını anlattı. Bir sitenin içeriğinde her zaman daha fazla işlem ve daha fazla yenilik bulunması gerektiğine dikkat çeken Iskandar, Öyle bir site yapmalısınızki, kullanıcı hergün o siteyi ziyaret etmeli ve sitedeki değişiklikleri farketmeli dedi. Iskandar, Artık irrasyonel düşünmenin günü, yeni bir siteyi oluşturup hemen para kazanma dönemi bitti. Çünkü yeni teknolojiler geliştikçe internet daha da etkili olacak diye konuştu.
YÜREĞİNİZE BİR E HARFİ KAZIYIN
E-Business Zirvesi`ne VIA4 şirketinden konuşmacı olarak katılan Thomas Gerlach ise, eğer e-ticaretten bahsediyorsak, şirketinizin markası herşeydir, marka en kritik unsurdur dedi. Marka değerini artırmak için şirketin yapısına uygun duygusal seçimin yapılmasının zorunlu olduğunu vurgulayan Gerlach, e-ticarette kişisel duygu ve kişisel iletişimin olmadığını bu yüzden marka kavramının çok önemli bir noktaya geldiğini bildirdi. Thomas Gerlach, marka yaratmanın yoğun ve maliyetli bir süreç ile olabileceğini, bunun da bir güç, kudret çemberi olduğunu belirterek, e-ticarette verilen sözlerin geleneksel ticaretten daha önemli olduğuna dikkat çekti. Gerlach, şöyle konuştu:
Eğer siz söz verdiyseniz ve tutmadıysanız, sitenizde doğru şekli ve formatı yakalayamadıysanız, müşteri asla gelmez. Pazarlama ve reklama çok miktarda yatırım yapan bir sürü şirket tanıyorum. Onlar müşteri üzerinde öyle yüksek bir beklenti yarattılar ki, ancak sitelerinde verdikleri sözleri tutamadılar, beklentileri karşılayamadılar ve büyük zarara girdiler. E-ticarette fikrin herşey olduğunu savunan Gerlach, WEB`de her türlü hedef kitleyle konuşulabileceğini ve her ürün yelpazesine her kesimin rahatlıkla ulaşabileceğini vurguladı. Gerlach, e-öykünüz sizin markanıza belli toplulukları çekebilmeli, taleplerini, rüyalarını sizin sitenizdan karşılayabilmeliler. Herkes daha yüksek bir yaşam kalitesinin peşinde, eğer sizin siteniz bu duyguyu veremezse müşteri sizi evine almaz dedi. Dünyanın heryerinden gelen BT uzmanlarının ve sektör temsilcilerinin katıldığı e-Business Zirvesi`nde elektronik, telefon ve PC ürünlerinin sergilendiği e-Business Fuarı da yer alıyor.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN