Dünyanın en değerli futbol kulübü belli oldu

16.05.2019 - 13:12 | Son Güncelleme :
Dünyanın en değerli futbol kulübü belli oldu | Ekonomi Haberleri

Brand Finance'in yaptığı araştırmaya göre, 1 milyar 846 milyon dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli futbol kulübü Real Madrid oldu.

Dünyanın önde gelen marka değerlendirme şirketlerinden Brand Finance'ın, “Dünya Futbolunun En Değerli İlk 50 Kulüp Markası” çalışmasına göre, söz konusu listeye girebilen 50 futbol kulübünün toplam marka değeri 22 milyar 781 milyon doları buldu, ilk 10'da yer alan kulüplerin marka değeri 13 milyar 229 milyon dolara ulaştı.

Geçen yılki listede ikinci sırada yer alan Real Madrid, 1 milyar 573 milyon dolarlık marka değerini yüzde 17,4 artırarak 1 milyar 846 milyon dolara yükseltti ve "dünyanın en değerli futbol kulübü" unvanını kazandı.

Haberin Devamı

İki yıldır ilk sırada yer alan Manchester United ise yüzde 12,9 değer kaybetti ve 1 milyar 651 milyon dolarlık marka değeriyle ikinciliğe geriledi. Barcelona da 1 milyar 563 milyon dolar ile üçüncü sıradaki yerini bu sene de kimseye bırakmadı.

İNGİLİZLER İLK 10'A DAMGA VURDU

En değerli 10 kulübün 6'sını İngiliz takımları oluşturdu. İlk 10'da iki İspanyol, birer Fransız ve Alman takımı yer aldı. Listede dördüncü sırayı marka değerini 1 milyar 473 milyon dolara çıkaran Bayern Munich alırken, Manchester City de 1 milyar 407 milyon dolarlık markasıyla 5'inci sırayı korudu.

##$HABER_1455050$##

Öte yandan Liverpool bu sene yüzde 11'lik değer artışı, 1 milyar 336 milyon dolar marka değeri ile 6'ncı sırada kendini gösterirken, Chelsea 1 milyar 85 milyon dolara düşen marka değeriyle 7'nci sırada kaldı.

Bu kulüpleri 8'inci sırada 1 milyar 25 milyon dolarlık marka değeri ile Paris Saint-Germain, 9'uncu sırada 993 milyon dolarla Arsenal, 10'uncu sırada da 850 milyon dolar ile Tottenham Hotspur izledi.

EN BÜYÜK DEĞER ARTIŞI SEVİLLA'DA

Listedeki 50 futbol kulübü arasında marka değerini en çok artıran kulüp, yüzde 37,9'luk yükselişle Sevilla olurken, kulübün marka değeri 175 milyon dolara yükseldi.

Haberin Devamı

Bu sene listeye 28'inci sıradan Wolverhampton Wanderers, 36'ncı sıradan Olympique De Marseille, 40'ıncı sıradan SL Benfica, 48'inci sıradan Valencia, 50'inci sıradan Köln yeni girdi.

KULÜPLER SOSYAL MEDYA İLE BÜYÜYOR

Listeye Çin ve ABD gibi ülkelerin de katılması ile gittikçe büyüyen futbol endüstrisi elde edilen finansal başarılar ile öne çıkarken, Premier League maçlarının yayın hasılatı 3,2 milyar avroya, La Liga maçlarının yayın hasılatı da 1,5 milyar avroya erişti.

Bunun yanı sıra kulüpler farklı coğrafyalarda da sadık taraftarlar yaratarak ticari ürün hasılatlarını arttırırken Real Madrid'in toplam 750 milyon avro hasılatının 376 milyon avrosu ticari ürünlerden elde edildi.

Kulüpler sosyal medya kanallarını da etkin biçimde kullanıyor. Örneğin Real Madrid'in ve Barcelona'nın 200 milyon, Manchester United'in 120 milyon, Bayern Munich'in 80 milyon sosyal medya takipçisi bulunuyor.

"TÜRK KULÜPLER SPONSORLUK KONUSUNDA ANALİTİK ÇALIŞMALI"

Brand Finance'in 2016'da yaptığı araştırmada, Türk futbolunun en değerli markası 116 milyon dolar ile 39'uncu sıradan listeye giren Galatasaray olmuş, bunu 95 milyon dolar ile 45'inci sırada Fenerbahçe izlemişti. Ancak 2017, 2018 ve 2019 araştırmalarında hiçbir Türk futbol kulübü 104 milyon dolarlık marka değeri ile kapanan listede kendine yer bulamadı.

Verilerine erişilebilen 4 futbol kulübüne bakıldığında, Beşiktaş'ın 103 milyon dolar marka değerine sahip olduğu görülürken, bu kulübü 86 milyon dolarlık marka değeri ile Fenerbahçe, 59 milyon dolarlık marka değeri ile Galatasaray, 24 milyon dolarlık marka değeri ile de Trabzonspor izledi.

TÜRK FUTBOLU YETERİNCE DEĞER YARATAMIYOR

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, büyük alt ve üst yapı yatırımlarına rağmen Türk futbolunun yeterince değer yaratamadığını, yapılan yatırımların geri dönüşünün ülke refah ve itibarına katkısının çok sınırlı olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Futbol kulüplerinin de başarılı markalar gibi yönetilmesi halinde değer yaratabileceklerini vurgulayan İlgüner, bunun için başta Futbol Federasyonu olmak üzere kulüplerin değere yön veren unsurları belirleyip ona göre stratejiler geliştirmesi gerektiğini vurguladı.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.233 Değişim: -1,73% Hacim : 92.159 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.171 19.11.2024 Yüksek 9.443
Açılış: 9.431
34,4996 Değişim: -0,13%
Düşük 34,4311 19.11.2024 Yüksek 34,7464
Açılış: 34,5438
36,5667 Değişim: -0,21%
Düşük 36,4470 19.11.2024 Yüksek 36,8101
Açılış: 36,6425
2.917,04 Değişim: 0,61%
Düşük 2.890,27 19.11.2024 Yüksek 2.932,90
Açılış: 2.899,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.