Dünya devinden 21 yıl sonra kâr geliyor

09.11.2017 - 16:30 | Son Güncelleme :
Dünya devinden 21 yıl sonra kâr geliyor | Ekonomi Haberleri

1999 yılından bu yana kar elde edemeyen Alman otomotiv devi Opel, Fransız PSA Grubu’nun bünyesine girdikten sonra hedeflerini yükseltti. Opel CEO’su Michael Lohscheller, 2020 yılında yüzde 2, 2026’da yüzde 6’lık kara ulaşacaklarını söyledi. CEO, 2020’de 4 elektrikli otomobili piyasaya sunacaklarını da söyledi.

Amerikan General Motors (GM) tarafından bu yılın başında Fransız PSA Grubu’na (Peugeot Citroen) satılan Alman Opel, 21 yıl sonra kârlılık sinyali verdi.GM’in bünyesinde 1999 yılından bu yana kâr elde edemeyen Alman otomotiv devi Opel, Fransız sahipleri altında ilk iş planını bugün dünyaya duyuruyor.

Hürriyet'ten  Emre Özpeynirci'nin haberine göre;internetten canlı yayında açıklamalar yapan Opel CEO’su Michael Lohscheller, markaya finansal güç getirecek ve sürdürülebilir rekabet gücü ile birlikte büyüme de sağlayacak PACE! (tempo) isimli stratejik planını açıkladı. Lohscheller, bu stratejiyle birlikte Opel’in 2020 itibarı ile serbest nakit akımını sağlayarak faaliyet kârını yüzde 2’ye çıkaracağını söylerken bu oranın 2026’da yüzde 6’ya yükseleceğini belirtti. Lohscheller şunları açıklıyor;

Haberin Devamı

*Opel’in PSA ile güçlerin birleştirilmesi 2020’de 1.1 milyar Euro değerinde yıllık sinerji sağlayacak, bu miktar 2026’da 1.7 milyar euro’ya yükselecek. Atılan tüm adımlar kar-zarar dengesinin elde edildiği satış rakamını 800 bin adet Otomobil satışında yakalama amacına destek verecek. Böylece pazar koşulları ne olursa olsun her durumda kârlı bir iş modeli yaratılacak.

*PSA’nın sahip olduğu teknolojilere erişimi sayesinde, Opel/Vauxhall Avrupa’nın CO2 lideri olacak. 2024’te Avrupa’da pazara sunulan tüm binek otomobillerde elektrikli motor seçeneği bulunacak. Sunulacak modeller arasında tamamen elektrikli, plug-in hybrid ve verimli içten yanmalı motorlar bulunan seçenekler olacak. 2020’de Opel/Vauxhall pazara dört elektrikli otomobil sunmuş olacak. Plug-in hybrid Grandland X ve tamamen elektrikli yeni nesil Corsa bunlardan sadece ikisi.

Haberin Devamı

*2020’de sattığımız her otomobil için giderleri 700 euro düşürerek rekabet gücünü de artıracağız. Pazarlama faaliyetlerinin verimliliği artırılarak giderler yüzde 10 oranında azaltılacak. Genel olarak bürokrasi azaltılarak genel ve yönetim giderlerinin gelire oranı yüzde 5,6’dan 4,7’ye çekilecek. Ayrıca Şirket maaş giderleri/gelir oranında da sektör lideri olmayı hedefliyor. ARGE ve sermaye harcamalarını da 2020 itibarı ile otomotiv getirileri, üretim ve yönetim süreçlerinin yüzde 7-8’i olacak şekilde optimize edecek. 2022 itibariyle ortaya çıkması planlanan 1,2 milyar euro değerindeki işletme sermayesi de bu sinerjiye katkı sağlayacak.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.