DSO: Fasonla 1.2 milyar dolara ulaştık

17.03.2004 - 11:04 | Son Güncelleme :

Doğan Yayın Holding`in düzenlediği ‘Anadolu’daki Avrupa` toplantılarının ilkinde konuşan Denizli Sanayi Odası Başkanı (DSO) Abdülkadir Uslu, dış pazardaki payı korumak için markalaşmanın şart olduğunu vurguladı.

Uslu, ‘‘1.2 milyar dolar ihracatımız fasona dayanıyor. Marka tek çıkış yolumuz marka’’ dedi.

DENİZLİ Sanayi Odası Başkanı Abdülkadir Uslu, Çin gibi üreticiler, kur politikası ve yüksek maliyetler karşısında sanayiciler için tek kurtuluş yolunun markalaşmak olduğunu söyledi. Uslu, ‘‘Denizli olarak şu anda ABD ve Avrupa`ya havlu, bornoz, çarşaf üretip yılda 1.2 milyar dolarlık ihracat yapıyoruz. Ancak üretimimiz fason ağırlıklı, bu pazarlardaki paylarımızı korumak için marka tek çıkış yolu. Yoksa yok olup gideriz’’ dedi.

Doğan Yayın Holding (DYH) tarafından düzenlenen ‘‘Anadolu`daki Avrupa’’ toplantılarının ilk buluşma noktası Denizli oldu. ‘‘Marka Güçtür’’ temalı toplantıya Denizlili sanayici ve işadamları büyük ilgi gösterdi. Açılışta konuşan Abdülkadir Uslu, ‘‘Bu toplantı çok önemli ve bizlerin markalaşma çalışmalarına da büyük katkı sağlayacak’’ dedi. Denizli olarak 10 yıldır markayı gündemlerinde tuttuklarını söyleyen ve ‘‘Ancak marka yaratmak çok uzun süreli, zor bir iş’’ diyen Uslu, sözlerine şöyle devam etti:

‘‘Zor olsa da bunu başarmak zorundayız. Kurlardan şikayet ediyoruz ama Merkez Bankası Başkanı`mız geldi anlattı ve ona da hak verdik. Bakanlarımız da geliyor, sanayiciler olarak bütün dertlerimizi anlatıyoruz, istiyoruz ancak çözüm görünmüyor. Bu durumda tek çıkar yol markalaşıp, fiyat-maliyet sorununu kendi kendimize aşmak.’’

10 yıl önce markalaşmak için EGS projesini geliştirdiklerini, İzmir ve İstanbullu ortaklar alarak da projeyi büyüttüklerini, ancak daha sonra farklı alanlara girilmesi ve krizler nedeniyle başarılı olamadıklarını hatırlatan Uslu, bu konudaki kendi çabalarını da aktardı. Uslu, ‘‘Ben bir dönem Maisonett ile havluda markalaşmaya çalıştım, 10 milyon dolar da harcadım ama o da kriz nedeniyle başarısız oldu. Son olarak bir Alman markası olan Egeria`yı aldım, ona da şu ana kadar 5 milyon dolar masraf ettim. Kurtuluşumuz markalaşmada’’ diye konuştu.

MARKA EKONOMİK BİR FETİŞ

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök de, Türkiye için artık fason üretim ile devam etmenin çok tehlikeli hale geldiğini söyleyerek, şunları dile getirdi: ‘‘Çünkü ülke gelişip zenginleşince fason ihanet eder, fakir ülkeler daha ucuza ürettiği için oraya kayar. O yüzden de markayı şimdi daha çok tartışıyoruz. Çünkü marka ekonomik fetiş niteliğindedir. Günümüzde marka ile tanımadığınız aynı kalitede iki ürün arasında, marka tercih ediliyor. Üstelik daha da fazla ödenerek markalı ürün alınıyor.’’

Markaların bir ülkenin gücünü gösteren en önemli veri olduğunu söyleyen Özkök, ‘‘Bir ülkenin markası artık o ülkenin bayrağı kadar gurur veriyor. Marka ayrıca sadece bir ekonomik başarı konusu değil, ülke imajı için de çok önemli ve sadece cebe giren parayı artırmakla kalmıyor, ait olduğu ülkenin itibarını da yükseltiyor’’ dedi.

Anadolu`daki Avrupa toplantısının panel kısmında Milliyet yazarı Güngör Uras ile Hürriyet yazarı Ercan Kumcu, Denizlili sanayicilere makro ekonomik gelişmeler ve yeni rekabet koşulları hakkında görüşlerini açıkladılar.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.