Dev şirketler kar rakamlarını açıkladı
Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden Turkcell, Garanti Bankası, Yapı Kredi Bankası, Halkbank 2015’in ikinci çeyrek karlarını açıkladı
TURKCELL’DEN REKOR GELİR
Şirket 2015’in ikinci çeyreğinde tarihinin en yüksek 2. çeyrek gelirine ulaştı. Gelir, 3 milyar 93 milyon TL’yi buldu.
Turkcell, ( TCELL ) 2015’in ikinci çeyreğinde tarihinin en yüksek 2. çeyrek gelirine ulaştı. Gelir, 3 milyar 93 milyon TL’yi buldu. Yüzde 9,2 büyüme kaydeden Turkcell Türkiye’nin performansında yıllık bazda yüzde 42,2 artan data ve yüzde 48,9 artan servis gelirlerinin katkısı etkili oldu.
Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye gelir, FAVÖK ve net kâr açısından bugüne kadarki en yüksek ikinci çeyrek değerine ulaştı. Konsolide bazda gelir yüzde 5,8 büyüme ile 3 milyar 93 milyon TL’ye ulaşırken, grup FAVÖK’ü yüzde 9,7 artarak 995 milyon TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı ise, güçlü mobil ve sabit genişbant gelirlerine ek olarak mobil servislerin de katkısıyla yüzde 32,2’ye çıktı. Grup net kârı, Turkcell Türkiye’nin artan operasyonel performansına ek olarak Ukrayna ve Türkiye’deki kur hareketlerinin pozitif katkısı ile yüzde 44,6 yükselerek 712 milyon TL’ye ulaştı.
CANLI BORSA İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...
Grup gelirlerinin yüzde 92’sini oluşturan Turkcell Türkiye’nin gelirleri yüzde 9,2 artışla 2.835 milyon TL’ye ulaşırken, Turkcell Uluslararası’nın gelirleri 205 milyon TL, net kârı ise 109 milyon TL oldu.
Turkcell Grubu şirketlerinin büyümesinde en önemli etken, mobil ve sabit internete olan talebin data gelirlerine yansıması oldu. Data gelirleri % 42,2 artış göstererek 871 milyon TL’ye ulaştı. Turkcell’in geliştirdiği ürün ve servislere yönelik kullanıcı beğenisi gelirlere de yansıdı. Turkcell’in tüm servislerinin toplam geliri yüzde 48,9 artış ile 156 milyon TL’ye ulaştı.
Veri gelirlerinin artması ve mobil servislerin kullanıcıya ulaşımında, Turkcell şebekesindeki akıllı telefon sayısındaki artış önemli rol oynadı. Çeyrek bazında 547 binlik artışla Turkcell şebekesindeki akılı telefon kullanıcı sayısı 13 milyon 800 bini buldu. Akıllı telefon kullanıcı sayısındaki bu artış kişi başına tüketilen data miktarını da yukarı çekti. Kişi başına tüketilen data miktarı yüzde 14 artışla 1,4GB’a ulaştı. Turkcell Türkiye’nin 2015 2. çeyreğindeki toplam mobil abone sayısı ise 34 milyon oldu.
Mobilde ARPU, geçen yılın 2.çeyreğine göre yüzde 8,6 artarak 24 TL’ye ulaştı.
YAPI KREDİ'DEN 956 MİLYON LİRA KÂR
Yapı Kredi CEO’su Faik Açıkalın, uyguladıkları Akıllı Büyüme stratejisinin olumlu sonuçlarını alarak sürdürülebilir ve sağlıklı büyümeye devam ettiklerini belirtti.
Yapı Kredi, ( YKBNK ) yılın ilk yarısında toplam aktif büyüklüğünü 2014 yılsonuna göre yüzde 15 artırarak 223.8 milyar TL’ye çıkardı. Toplam gelirleri ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artarak 4 milyar 974 milyon TL’ye ulaştı. Yapı Kredi’nin toplam kredi hacmi yüzde 14 artışla 142.8 milyar TL’ye, toplam mevduatı ise yüzde 17 artışla 126.1 milyar TL’ye ulaştı. Yapı Kredi, 2015 ilk yarı konsolide net kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3 artırarak 956 milyon TL olarak açıkladı.
Yapı Kredi CEO’su Faik Açıkalın, uyguladıkları Akıllı Büyüme stratejisinin olumlu sonuçlarını alarak sürdürülebilir ve sağlıklı büyümeye devam ettiklerini belirtti.
Yılın ilk yarısında başarılı bir performans sergilediklerini dile getiren Açıkalın, “Özellikle bireysel ihtiyaç ve KOBİ kredilerinde sektör ortalamalarının 10-15 puan üzerinde büyüme gösterdik. Kredilerde yıl sonuna kıyasla pazar payımızı artırarak yüzde 10,4 seviyesine ulaştık. Hem müşterilerimiz, hem de bankamız için katma değeri yüksek alanlara odaklandık. Böylece bireysel ihtiyaç kredilerinde yüzde 19 ile sektörün 15 puan üzerinde, KOBİ kredilerinde ise yüzde 18 ile sektörün 9 puan üzerinde büyüme gerçekleştirdik. Toplam mevduatta da sektörün 4 puan üzerinde bir performansla yüzde 17’lik artış gösterdik. Sermaye yeterlilik oranımız, güçlü kredi büyümesine rağmen, ihtiyatlı ve müşteri odaklı bilançomuz ve doğru aktif-pasif yönetimi sayesinde yüzde 14 seviyesinde sektör ortalamasına paralel olarak gerçekleşti” dedi.
Yılın ilk yarısında fonlama kaynaklarını çeşitlendirmeye devam ettiklerini belirten Açıkalın, Nisan ayı sonunda 15 ülkeden 48 bankanın katılımıyla 1 milyar 450 milyon dolar sendikasyon kredisi sağladıklarını hatırlatarak, “Yapı Kredi böylece, Mayıs 2014’te sağladığı sendikasyon kredisini yüzde 110’un üzerinde yenileyerek, uluslararası piyasalarda sahip olduğu güveni yeniden teyit etmiş oldu” dedi.
HALKBANK'IN İLK YARI NET KÂRI 1.2 MİLYAR LİRA
2014 yılsonuna göre toplam aktifleri yüzde 13 artışla 175,6 milyar TL’ye ulaşan Halkbank’ın toplam kredileri aynı dönemde yüzde 15 artışla 154,7 milyar TL’ye yükseldi.
Halkbank ( HALKB ) 2015 yılının ilk yarısında toplam aktiflerini yüzde 13 artırarak 175,6 milyar TL’ye yükseltti. Toplam mevduatı 115 milyar TL’ye ve toplam kredileri 154,7 milyar TL’ye ulaşan banka, yılın ilk yarısında 1 milyar 229 milyon TL net kâr elde etti.
Halkbank’ın uluslararası piyasalardaki itibarının her geçen gün yükseldiğine dikkat çeken Halkbank Genel Müdürü Ali Fuat Taşkesenlioğlu, “Dünyanın En Büyük 1000 Bankası arasında 175. sırada yer alan bankamız; Türk ekonomisine katkıda bulunan en dinamik kurumlarından biri olmaya devam ediyor” dedi.
Halkbank’ın hem yurtiçinde hem de yurtdışında tanınan ve güvenilen bir marka haline geldiğini görmekten mutluluk duyduklarını belirten Taşkesenlioğlu; “Bankacılık sektörünün toplam marka değeri 12,7 milyar dolar olarak belirlenirken, Halkbank’ın uluslararası marka değeri 1 milyar dolar sınırına yaklaştı. Brand Finance tarafından 8. kez düzenlenen “Türkiye’nin En Değerli Markaları” çalışmasında, bankamız dört basamak daha yükselerek 12. sıraya yerleşti. Paydaşlarımızın bize duyduğu güvenle Halkbank'ın marka değerini hep birlikte yukarı taşımaya devam ediyoruz” dedi.
Üreten Türkiye’ye kesintisiz destek sağlama misyonundan ödün vermeden, 2015 yılı için belirlediği hedefler doğrultusunda çalışmalarını sürdüren Halkbank, yılın ilk yarısında hedefleriyle uyumlu sonuçlar elde etti. 2014 yılsonuna göre toplam aktifleri yüzde 13 artışla 175,6 milyar TL’ye ulaşan Halkbank’ın toplam kredileri aynı dönemde yüzde 15 artışla 154,7 milyar TL’ye yükseldi.
Bankanın toplam mevduatı ise 115 milyar TL oldu. Halkbank, yılın ikinci çeyreğinde kârını ilk üç aylık döneme göre yüzde 11 oranında arttırarak 646 milyon TL’ye yükseltti ve toplam kârını yılın ilk yarısında 1 milyar 229 milyon TL’ye ulaştırdı. Halkbank KOBİ kredilerinin de dâhil olduğu ticari kredileri 2014 yılsonuna göre yüzde 19,1 artışla 91,1 milyar TL’ye yükselterek Üreten Türkiye'ye destek olmaya devam etti.
GARANTİ'NİN KÂRI 6 AYDA 2 MİLYARI AŞTI
Garanti, 2015’in ilk yarısında, 2 milyar 64 milyon TL net kâra ulaştı.
Garanti’nin ( GARAN ) aktif büyüklüğü 265 milyar 198 milyon 140 bin TL seviyesine ulaşırken, nakdi ve gayri nakdi krediler aracılığıyla ekonomiye 203 milyar 299 milyon 285 bin TL destek sağladı. Bankanın özkaynak kârlılığı yüzde 16,1, aktif kârlılığı ise yüzde 1,7 seviyesinde gerçekleşti.
Konuyla ilgili bilgi veren Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, “Seçim dönemini içine alan ve risk algısının yüksek seyrettiği 2015’in ikinci çeyreğinde, bilançomuzu başarılı bir şekilde yöneterek, sahip olduğumuz sağlam aktif kalitesi, güvenli likidite seviyesi ve kuvvetli sermaye yapısıyla, güçlü performansımızı sürdürdük. Yurtdışı borçlanma yaratmadaki başarımız ve uluslararası bankacılık alanındaki öncü rolümüzle, Nisan ayında sendikasyon kredimizi yenilemek için gerçekleştirdiğimiz işlem, piyasada 1,5 milyar Euro’nun üzerinde taleple karşılandı. Maliyet düşerken, tutar başarıyla 1,25 milyar Euro’ya arttırıldı ve 367 gün olarak yenilendi.” dedi.
Garanti’nin, sürdürülebilir ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan hizmet modeliyle istikrarlı büyümeye devam ettiğini belirten Özen, “Konut kredilerindeki öncülüğümüzü pazar payı kazanımıyla sürdürürken, bireysel kredilerde sektör liderliğimizi yüzde 14 pazar payına ulaşarak pekiştirdik. Gerek dağıtım kanalları, gerekse teknolojiyi iş süreçlerimize entegre eden uzun soluklu yatırımlarımızla, müşterilerimizin finansal ve sosyal tüm ağlarına dahil olarak bütünsel bir çözüm ortağı haline geldik. İşlemlerini İnternet Şubesi ve Cep Şubesi üzerinden gerçekleştiren dijital müşterilerimizin sayısı 3,5 milyonu aştı. İnternet Şubesi’nde 500'den fazla işlem tipiyle, en geniş işlem setine sahip olan tek bankayız. 2012 yılından bu yana, mobil bankacılık pazarının büyümesindeki en büyük paya sahip uygulamalardan biri olan Cep Şubesi’yle hizmet verdiğimiz müşteri adedi bugün 2 milyona ulaştı. Garanti’de nakit hariç yapılan tüm finansal işlemlerin yüzde 90’ından fazlası dijital kanallardan gerçekleşiyor. Garanti müşterisi olsun ya da olmasın herkese, 200'ün üzerinde işlem seti ile küçük bir banka şubesi gibi hizmet veren 4.200’ün üstünde ATM ile 7/24 hizmet veriyoruz. Garanti Bankası olarak insan odaklılığı işimizin merkezine koyarken, sürdürülebilir ekonomik gelişime katkıda bulunmak ve paydaşlarımıza değer yaratmak en büyük gayemiz.” dedi.
Etiketler
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN