Dev ihaleyi Limak kazandı

01.06.2016 - 11:10 | Son Güncelleme :
Dev ihaleyi Limak kazandı | Ekonomi Haberleri

Limak İnşaat, Kuveyt Uluslararası Havalimanı Yeni Terminali inşaatı için düzenlenen ihaleyi 4,3 milyar dolarlık teklifle kazandı.

Kuveyt Uluslararası Havalimanı Yeni Terminal Binası inşaatı için açılan ihaleyi 4,3 milyar dolarlık teklifle Limak İnşaat kazandı. Projenin imzaları, Limak yöneticileri ile Kuveyt Bayındırlık Bakanı Ali el-Amir'in katıldığı törenle atıldı.

İmza töreni Kuveyt Bayındırlık Bakanlığında yoğun bir katılımla gerçekleştirildi. Törende projenin imzaları Kuveyt Bayındırlık Bakanı Ali el-Amir ve Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sezai Bacaksız tarafından atıldı.

Haberin Devamı

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN... 

Bakan Amir, proje hakkında konukları bilgilendirdi. Bütçesinin tamamen devlet tarafından karşılanacağı bu projenin altı yıl içerisinde tamamlanmasının öngörüldüğünü dile getiren Amir, yeni terminal binasının yıllık 25 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını aktardı.

"PROJEYİ KAZANMAKTAN GURUR DUYUYORUZ"

Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sezai Bacaksız, törende yaptığı konuşmada, projeyi kazandıkları için büyük gurur duyduklarını belirterek, "Kuveyt Hükümeti ve halkına, şirketimize göstermiş oldukları inanç ve güven için, ayrıca bizi Kuveyt'in geleceğinin bir parçası yaptıkları için teşekkür ederiz." dedi.

Bacaksız, projenin bir havalimanı terminalinden çok daha fazla şey ifade ettiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Projenin Türkiye ile Kuveyt gibi güçlü iki ekonomi, yakın iki toplum ve iki dost ülke arasında bir köprü olacağını öngörüyoruz. Bu köprü iki ülke arasındaki teknoloji alışverişini artıracağı gibi, yeni iş birliklerine de zemin yaratacak. Yerel işletmeler gelişecek. Tüm bunlar için önümüzdeki 8 yıl boyunca Kuveyt çalışanları ve halkı için planlamış olduğumuz çeşitli eğitim ve sosyal sorumluluk projeleri de mevcut."

Haberin Devamı

"25 MİLYON YOLCU KAPASİTELİ OLACAK"

İmza töreninden sonra basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bacaksız, en düşük teklifi vererek ve başta Çinliler olmak üzere birçok firmayı geride bırakarak bu ihaleyi kazandıklarını söyledi.

Projenin 6 yıl içerisinde tamamlanması ve iki yıl da işletilmesinin planlandığını dile getiren Bacaksız, "Projede yıllık ortalama 5 bin kişi istihdam edilecek. İlk etapta 500-750 personeli Türkiye'den getireceğiz. Bu rakam ileride artabilir. Çünkü istediğimiz verimi yabancılardan alamayabiliyoruz." dedi.

Bacaksız, yeni terminal binasının toplam 25 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını kaydederek yeni terminalin 51 kapısı ile her boyutta uçağa ev sahipliği yapabileceğini aktardı.

Bu işi Çinlilerden aldıklarını ifade eden Bacaksız, "Teklifi verdik, bizi 25 kişi çağırdılar. Bakanlık kurduğu komiteyle bizi terletti. Ama sonunda kazandık." dedi.

ÖDÜLLÜ FİRMA TASARLADI

Bacaksız, Pritzker ödüllü mimarlık firması Fosters + Partners tarafından tasarlanan Kuveyt Uluslararası Havalimanının yeni terminal binasının ülke için önemli bir giriş kapısı olmasının yanı sıra dünyanın en teknolojik ve modern binalarından biri olma özelliğini taşıyacağını anlattı.

Terminal binasının çok farklı bir çatısı olacağını ve Kuveyt'i simgeleyeceğini ifade eden Bacaksız, "Yeni terminalin çatısına kurulacak 12 megavatlık özel tasarım güneş panelleri sayesinde kendi enerjisinin bir bölümünü de üretebilecek olan Kuveyt Uluslararası Havalimanı bu sayede dünya genelinde çevreci Leed Gold sertifikasına sahip ilk havalimanı olmayı da hedefliyor. Şu anda sadece yapımı devam eden San Francisco Havalimanının Leed Gold sertifialı olması bekleniyor. " diye konuştu.

Bacaksız, "Dünyanın en güzel havalimanlarından biri. Yapımı gerçekten zor. Arap coğrafyasındaki en güzel havalimanı olacağı söyleniyor. Zor bir proje. Zorların Türkler tarafından yapıldığını göstermek istiyoruz" ifadelerini kullandı.

Hava sıcaklığı nedeniyle personel çalıştırmakta sıkıntı yaşayabileceklerini belirten Bacaksız, ancak bu iklime alışkın olduklarını, bölgedeki diğer ülkelerde de projeler yürüttüklerini aktardı.

Haberin Devamı

TÜRK MÜTEAHHİTLİĞİNİN TEK KALEMDE ALDIĞI EN BÜYÜK İŞ

Bacaksız, 4,3 milyar dolarlık sözleşmenin Türk müteahhitlik sektörünün yurt dışında tek kalemde aldığı en büyük iş olduğunun altını çizerek, kontratın imzalanmasıyla Türk müteahhitlik sektörü açısından önemli bir başarıya imza atmış olduklarını bildirdi.

Terminal alanının 708 bin metrekare olacağını dile getiren Bacaksız, yapılacak terminal binasıyla ilgili şu bilgileri verdi:

"Toplamda 51 kapı ve stanttan ibaret başlangıç kapasitesi 21 adet A380'e aynı anda hizmet verebilme kabiliyetine sahip. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliğinin (IATA) A Hizmet Seviyesine göre tasarlandı. Proje, yerel olarak temin edilen 1 milyon metreküpten fazla beton ile 100 bin tondan fazla yapı çeliğine ihtiyaç duyacak. Kuveytliler için yüksek nitelikli iş fırsatı yaratılacak.

Tasarım, ısıyı dışarıda tutarken, ışığın girmesine imkan veren sırlı açıklıklar ile tek çatı örtüsü altında bütün binayı bünyesinde toplamakta. Örtü Kuveyt'in geleneksel yelkenlilerinden ilham alan gittikçe azalan beton sütunlarla desteklenen büyük bir giriş plazasına gölge vermek üzere uzanıyor."

Bacaksız, bugüne kadar iki iş imzaladıklarını belirterek, şunları söyledi:

"Enfeksiyon hastanesi 200 milyon dolarlık. Birisi de altyapı hizmeti. Bu da 200 milyon dolarlık. Şimdi imza aşamasında olan bir proje var. Bu da konut ve altyapı projesi. 300 milyon dolarlık bir proje. Bunlar ortaklı işler. Ancak havalimanı işinin yüzde 100'ü bize ait. Geçen hafta bir yol ihalesi aldığımıza dair haber çıktı. O ise doğru değil."

"6 YILDAN ÖNCE BİTİRMEK İSTİYORUZ"

Limak Holding İcra Kurulu Üyesi Feyiz Genç, terminal inşaatı için kendilerine verilen sürenin 6 yıl olduğunu anımsatarak, "Ancak biz bu süreden önce bitirmek istiyoruz. Bizim hedefimiz 4,5 yıl sonra bitirmek." dedi.

Şirketlerinin 16 ülkede faaliyet gösterdiğini dile getiren Genç bu imza ile Kuveyt'in ağırlık kazandığını söyledi. Genç, inşaatta kullanılacak malzemenin burada da üretileceğini kaydederek dünyanın her yerinden malzeme getireceklerini bildirdi.

Kuveyt yönetiminin hassasiyetinin çok fazla olduğunu ifade eden Genç, sıfır hata payı ile çalışmayı amaçladıklarını aktardı.

Genç, böylesine zor bir terminal inşaatının Türkler tarafından yapılmasının önemli olduğuna da dikkati çekerek "Bunun hanemize yazılması ve başarabilmemiz çok önemli. Bu proje, Türk müteahhitliğinin başarısı olacak." yorumunu yaptı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.