Çin’le ticarette yeni hedef

13.12.2020 - 13:35 | Son Güncelleme :
Çin’le ticarette yeni hedef | Ekonomi Haberleri

Türkiye-Çin İş Geliştirme Derneği Başkanı İhsan Beşer, koronavirüsün dünya devi Çin’le ticarette fırsat penceresi açtığını belirterek, “Türkiye’nin Demir İpek Yolu’ndaki tüm ülkelerle ticaretini arttırmak için lojistik üs avantajını kullanacağız. 3 milyar dolara yaklaşan ihracatımızı iki katına çıkarma fırsatımız olabilir” dedi.

Çin’den başlayıp Türkiye üzerinden Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu üzerindeki lokomotif sektörleri ve yeni pazarları 2021 yazında yapılacak zirvede masaya yatırılacak. Demir İpek Yolu güzergahındaki ülkelerden işadamlarının da davet edileceği zirve öncesinde açıklamalarda bulunan Türkiye-Çin İş Geliştirme Derneği Başkanı İhsan Beşer, koronavirüs salgınının ticarette Türkiye için büyük bir fırsat penceresi açtığını belirtti. Türkiye’nin Demir İpek Yolu’ndaki tüm ülkelerle ticaretini arttırmak için lojistik üs avantajını kullanacağını dile getiren Beşer, “3 milyar dolara yaklaşan ihracatımızı iki katına çıkarma fırsatımız olabilir” dedi.

Haberin Devamı

ÇİNLİ TURİST FIRSATI

Türk işadamlarının Çin’e satabileceği ve yararlanacağı fırsatları tek tek çıkardıklarını belirten Beşer, sözlerini şöyle sürdürdü: “En çok iş yaptığımız alanlar maden, gıda, e-ticaret, enerji, müteahhitlik, turizm ve lojistik olarak öne çıkıyor. Çin’den büyük firmaların temsilcilerinden oluşan büyük alım heyetleri gelecek. Buradaki amacımız İpekyolu üzerindeki ülkelerin lokomotif sektörlerindeki firmaları biraraya getirip ortaklıklar yaratabilmektir. Demir İpekyolu hattında olan ülkelerle çok ciddi ticaretimiz var. Çin’e yeni dönemde süt ve su ürünlerinin yanı sıra yaş meyve, kanatlı hayvan dahil olmak üzere birçok şey satabiliriz.

Çin, gelecek yıl 22 milyar dolarlık ithalat yapacak. Bu fırsat penceresinin açılması bakımından önemli bir veri. Korona sonrası büyük Çin pazarının değerlendirilmesi, Türkiye açısından büyük bir hamle olarak görülebilir. Geçen sene Çin’in sadece kiraz ithalatı 1 milyar 800 milyon dolar oldu. İncir, fındık ve Antep fıstığını çok tüketiyorlar. Çinli turistlerin tatilleri boyunca ciddi boyutta harcama yaptıklarını biliyoruz. Tarih ve doğa turizmini sevdikleri için bu noktada fırsatlar sunan Türkiye’yi tercih edebilirler. Virüs öncesi Çin, Türkiye’den en çok mermer ve maden alan ülke durumundaydı. Ancak pandemiyle alım azalmıştı. Çin bu arada stokları tüketmiş oldu. Şimdi yeniden Türkiye’den ciddi alım ve ortaklıklar söz konusu. Kapanan kanallar yeniden açılıyor.”


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.