Burger King: Liderlik keyfini yaşıyoruz
Burger King Türkiye`de satışlarını geçen yıla oranla yüzde 20 artırdı. Dünyada pazar lideri konumuna çıktıkları tek ülkenin Türkiye olduğunu belirten Burger King Türkiye Genel Müdürü Galip Yorgancıoğlu, ‘‘Türkiye bizim gözbebeğimiz’’ dedi.
TÜRKİYE, ABD`li fast-food zinciri Burger King`in dünyada pazar lideri olmayı başardığı tek ülke ünvanını kazandı. 2003 yılında Türkiye`de 50 milyon dolar ciro yapan Burger King`in satışlarını bir önceki yıla kıyasla yüzde 20 artırdığını anlatan Burger King Türkiye Genel Müdürü Galip Yorgancıoğlu, sektörün hálá yeterli oranda toparlanmadığını söyledi.
Yorgancıoğlu pazarın büyümediğini ancak Burger King`in mevcut pazarda payını artırdığını belirterek, ‘‘Oluşturduğumuz fiyat dengeleri, yaptığımız restoran operasyonuyla, kalite; hijyen ve servise verdiğimiz önemin yanında sunduğumuz lezzetlerle pazar payımızı artırıyoruz. Sektör hálá 2001`in gerisinde. Biz kriz öncesi 70 milyon dolar olan ciroya hálá ulaşamadık’’ dedi.
Fast-food sektörünün Türkiye`de 1-2 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu bildiren Yorgancıoğlu şöyle konuştu: ‘‘Sektörün 2000 öncesi seviyelere dönebilmesi için önce ülkenin toparlanması gerek. Reel bir büyüme henüz sözkonusu değil. Şu anda yaşanan hareketlilik geçtiğimiz son bir kaç yılda hiç sokağa çıkmamış, hiç para harcamamış insanların yarattığı bir durum. Piyasa düzeldi mi merakıyla bazı insanlar sokağa çıktı. Yoksa krizle beraber işini kaybeden insanlar henüz ekonominin içine katılmuş değil. Bu sayılanlar gerçekleşmediği için bizde de tam bir düzelme söz konusu değil.’’
Yorgancıoğlu, ‘‘Hem ciro açısından hem restoran sayısı açısından Türkiye`de lideriz. Burger King 1954 yılından beri 58 ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye pazar lider olduğu tek ülke. Bu nedenle Türkiye Burger King`in göz bebeği. Türkiye Burger King`in Avrupa`da 4`üncü, dünyada 7`nci büyük pazarı. Burger King Türkiye servis, kalite ve hijyen açısından da dünyada yüzde 96 gibi önemli bir ortalamaya sahip’’ dedi.
Hamburgere 9 aydır zam yapmıyoruz
BURGER King`in 8-9 aydır zam yapmadığını dile getiren Galip Yorgancıoğlu, satınalmaları ve maliyetleri kontrol altına alarak fiyat artışı yapmamaya çalıştıklarını kaydetti. Tüketicinin güveninin arttığına değinen Yorgancıoğlu, bugünlerde bunun faydalarını gördüklerini söyledi.
Alevde ızgarayla sevildik
BURGER King`in Türk damak tadına yakın tadlarla pazarda avantaj kazandığını dile getiren Galip Yorgancıoğlu şöyle dedi: ‘‘Alevli ızgara bizim geleneksel mangal kültürüne çok yakın bir lezzet sunuyor. Bu fast-food`da kimsede olmayan bir avantaj.’’
Bize gelen 6.5 milyon harcıyor
KİŞİYE özgü seçeneklerle tüketicileri özgür bıraktıklarını anlatan Galip Yorgancıoğlu, ‘‘Hiç bir Burger King`de olmadığı kadar ürün geliştirdik. ‘Reform lezzetleri` ve salataları sunuyoruz. Türkiye`de dünyanın hiç bir yerinde olmayan çikolatalı sufle yaptık. Bizim restoranlarımızda kişi başı harcama ortalama 6-6.5 milyon lira’’ dedi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN