Bu otomobil 15 bin TL

16.11.2015 - 09:16 | Son Güncelleme :
Bu otomobil 15 bin TL | Ekonomi Haberleri

Türkiye’de bir taraftan yerli otomobil tartışılırken diğer taraftan Hintli Bajaj şirketi vatandaşı Hintli Tata’nın yapamadığını yaparak dünyanın en ucuz aracını önümüzdeki hafta Türkiye’de satışa sunuyor.

Türkiye’de Kuralkan Holding çatısı altında temsil edilen ve dünyanın sayılı motosiklet üretici markalarından biri olan Hintli Bajaj’ın 4 tekerlekli 4 kişilik yeni aracı (Quadricycle-motosiklet motoruyla çalışan dört tekerlekli küçük taşıt) Qute 15 bin lira fiyat etiketiyle Hindistan’dan bile daha önce dünyada ilk kez Türkiye’de satışa sunuluyor.  Motosiklet olarak Türkiye’ye giriş yapacak aracın motorunun dışında otomobilden pek bir farkı bulunmuyor.

Haberin Devamı

NANO YAPAMAMIŞTI

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

Hürriyet'ten Emre Özpeynirci'nin haberine göre; Türkiye’nin ardından dünyanın 16 ülkesinde satışa sunulacak aracın lansmanı çarşamba günü Hintli Bajaj’in ve Kuralkan Holding’in üst düzey yöneticilerinin katılımıyla İstanbul’da gerçekleşecek. Lansman öncesi araçla ilgili yaptığım incelemede, 4 kişilik bu araç Avrupa 4 tekerlekli motosiklet yönetmeliğine uygun ilk Hint malı araç. Bajaj Qute ekonomik, kolay erişilebilir şehir içi veya köy/kasaba/ilçe hayatı için yeni bir mobilite çözümü niteliğinde sıra dışı bir girişim olarak kabul ediliyor. Zamanında Anadolu’yu kasıp kavuran 3 tekerlekli triportörlerin bir nevi evrimsel uzantısı demek yanlış olmaz. Vatandaşı Hintli Tata’nın bir dönem uğraştığı ama uluslararası pazarlara güvenlik özellikleri nedeniyle çıkartamadığı Nano’da yaygın biçimde yapamadığını Bajaj bu yolla gerçekleştirmeyi amaçlıyor. 

NORMAL EHLİYET YETER

Avrupa Quadricycle standartlarına uyumlu ve hızı saatte 70 kilometre ile sınırlı araçta 13 beygir gücünde 217 cc’lik su soğutmalı motosiklet motoru bulunuyor. Bajaj bu ürünü triportörlerin evrimi olarak görürken, ucuz taşıtların da güvenli olabileceğini kanıtlalmayı amaçlıyor. Quadricycle tipi araçlar Afrika ve Güney Asya ülkelerinde toplu taşıma için de sıkça kullanılıyor. Kullanmak için ise motosiklet ehliyeti gerekmiyor yani otomobil ehliyeti tamamen yeterli. Türkiye distribütörü olan Kuralkan Holding’in motosiklet üretimi yaptığından yola çıkarak ‘Acaba bu araç Türkiye’de üretilir mi?” sorusuna yönelik olarak ise şu aşamada gündemde olmadığını öğreniyoruz. Kimbilir kısa sürede belkide üretilebilir.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4272 Değişim: -0,02%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,4304
Açılış: 34,4304
36,2891 Değişim: 0,00%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,5103
Açılış: 36,2908
2.849,63 Değişim: 0,44%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.850,89
Açılış: 2.837,00
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.