Bir dev yatırım kararı da Koç Holding'den

06.11.2014 - 11:46 | Son Güncelleme :

Otomotiv tarihinin en büyük yatırımı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf50ef601c04688fbd68c3.jpg">

Yıldız Holding'in 3.2 milyar dolara United Biscuits'i almasının ardından bir dev yatırım kararı da Koç Holding'den geldi. Tofaş, 2 yılda yeni Doblo dahil toplam 4 model için 1.4 milyar dolarlık yatırım yapacak. Yeni Doblo yatırımı hariç tutulduğunda ise Tofaş orta sınıftaki üç yeni modele 1 milyar doların üzerinde yatırım yapmış olacak.

ABD’li Chrysler’i satın aldıktan sonra ismini Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) olarak değiştiren İtalyan otomotiv devi Fiat, 5 yıllık kalkınma planında en büyük ve en önemli görevi Türkiye'de Koç Holding'le ortak olduğu Tofaş’a verdi. Hürriyet’in mayıs ayında ‘4 yılda 4 model’ başlığıyla ilk kez duyurup geçen hafta da ‘Tarihi yatırıma çok az kaldı’ manşetiyle verdiği bu büyük görev bugün resmi olarak açıklandı. Tofaş, Bursa’da yeni Doblo ve daha önce açıklanan yeni sedan modele ek olarak 2 yeni model üretecek. Bu 4 model için toplamda 1.4 milyar dolarlık tarihi yatırım yapılacak. 

7 yılda 700 bin adet

1.4 milyar doların 880 milyon doları yeni Doblo ve yeni sedan modeli için, geri kalan 520 milyon doları ise 2 yeni model için harcanacak. İki yeni modelden 2016-2023 yılları arasında 700 bin  adet üretilecek.  Üretimine başlanan yeni Doblo dışında Bursa’da devreye girecek 3 yeni otomobil orta sınıfta yer alacak sedan, hatchback ve station wagon modellerden oluşacak. Sırasıyla 2015 ve 2016 yıllarında devreye girecek bu 3 model Fiat’ın orta sınıftaki yeni ailesi olacak. 2015 yılında üretimine başlanacak ve Linea’nın yerini alacak kompakt sedan modeli iç pazar, 2016 yılında devreye girmesi planlanan yeni hatchback ve station wagon modelleri ise ağırlıklı olarak ihracata yönelik olarak Bursa’da üretilecek.

CANLI BORSA İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...

Mustafa Koç: Türkiye’nin geleceğine inanıyoruz

“Ülkemizin geleceğine duyduğumuz inanç ve uzun vadeli bakış açısıyla, yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Koç Topluluğu olarak birçok sektörde tarihimizin en büyük organik yatırım döneminden geçerken, küresel ölçekte Türk mühendisliğinin başarısını ortaya koyacak yeni bir yatırıma daha imza atmanın heyecanını yaşıyoruz. Yeni Doblo, Yeni Sedan otomobil ve şimdi de bu iki yeni modelle birlikte Tofaş’ın yatırım tutarı toplam 1,4 milyar dolara ulaşıyor. Türkiye’yi 2023 vizyonuna, yani dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına taşıyacak yapı taşlarından birinin sanayi gücümüzü geliştirmek olduğunu her fırsatta vurguluyoruz. Bu yeni otomobil yatırımlarımızın Tofaş’ın ihracatına da ivme kazandırırken, taşıdığı ihracat potansiyeliyle ülkemizin cari açığının azaltılmasına da pozitif katkı sağlayacağı inancındayım.”

Açıklanmayan bir SUV kaldı

ASLINDA Tofaş’a verilen bu büyük görevin ipuçları Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) Grubu’nun mayıs ayında Amerika’da yaptığı 5 yıllık kalkınma planı sunumunda verilmişti. FCA Grubu CEO’su Sergio Marchionne sunumunda 2014-2018 yılları arasını kapsayan planları kapsamında bünyesindeki tüm markaların çıkaracağı yeniliklerin takvimini paylaşmıştı. Yapılan sunumda Tofaş’ın önümüzdeki 4 yıl içinde 4 yeni modeli Bursa’da üreteceği bu modellerden ikisinin Bravo ve Linea’nın yerine alacak kompakt modeller olacağı, 3’üncü modelin ise yepyeni bir station wagon olarak devreye gireceği belirtilmişti. Stilo’dan sonra 2008’den bu yana kompakt station wagon geliştirmeyen Fiat, Bursa’da buna da bir son verecek. Bu yatırımların hepsi dün Koç Grubu tarafından resmi olarak açıklandı. Mayısta söylenen ama dün resmi olarak açıklanmayan bir tek model kaldı o da Tofaş tarafından 2017’de devreye girmesi planlanan yeni kompakt SUV modeli. Bu modelin de Bursa’da üretilen hafif ticari araç modeli Fiorino’nun ikinci jenerasyonu üzerinde geliştirilceği belirtilmişti. Önümüzdeki dönemde bu modelin de resmi açıklamasının yapılması bekleniyor.

20 yıl sonra ağırlık otoda

FIAT’ın 5 yıllık planı dahilinde Tofaş’a biçtiği bu bol modelli yeni üretim rolü, tarihi öneme sahip. Açıklanan ve açıklanmayan modellerle birlikte Bursa’da üretilen model sayısı 6’ya yükselecek ve yaklaşık 20 yılın ardından ilk kez üretimde ağırlığı otomobil alacak.  

Yeni Doblo ABD’ye gidiyor 

TOFAŞ tarafından dün yapılan resim açıklamada yer alan 1.4 milyar doların 360 milyon dolarlık payını alan yeni Doblo, RAM markasıyla ilk kez Amerika’ya ihraç edilecek. Böylece Tofaş’ın ABD’ye ilk ihracatı olacak. Tofaş CEO’su Kamil Başaran, aha önce yaptığı açıklamada ABD’ye 2021’e kadar 175 bin adet Doblo ihracat etmeye planladıklarını belirtmişti. Başaran geçtiğimiz hafta ise, “2 hafta önce ABD’de yaptığımız toplantıda yeni Doblo’dan da bahsedildi. Çok önem verildiği ve beğenildiği ortaya kondu. Dolayısıyla yeni Doblo’nun ihracat rakamları daha da artabilir” diye konuştu.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.