Bankalardan Elektronik Haksızlık

27.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Tüketicilerin elektronik bankacılık hizmetlerindeki hatalarda banka kayıtlarının esas alınması nedeniyle haklarını arayamadığı belirtildi. Mağduriyet tek taraflı sözleşmeden kaynaklanıyor.


Elektronik bankacılık hizmetlerinde mağdur olanların, bankalar ile imzaladıkları sözleşmelerdeki tek taraflı hükümler nedeniyle haklarını arayamadığı belirtildi. Kocaeli Sanayi ve Ticaret İl Müdür Yardımcısı Ömer Akalp, kişilerin bankalarla yaptığı ticari işlemlerde ilginç hataların meydana geldiğini ifade etti. Bu hataların, bankalardan, müşteriden ve elektronik sistemlerden kaynaklanabildiğini belirten Akalp, müşterilerin büyük bölümünün ise bankalarla olan ilişkilerinde bilinçli olmadığını söylüyor. Akalp, müşterinin bankadan kredi kartı talebinde bulunduğunda, bankanın verdiği sözleşme metniniçoğunlukla okumadığını belirtiyor.


Akalp, Bankaların, hesap açan ya da herhangi bir hizmet talebinde bulunan müşteriye verdiği sözleşmelerde, müşterinin aleyhine olabilecek birçok madde bulunuyor. Müşteri, bunları farkedemiyor. Faiz oranları, nakit çekme ücreti, havale işlemleri gibi işlerde oranlar yüksek olabiliyor. Bankalar da, `Mmeydana gelebilecek hatada banka kayıtları esas alınır` diyor ve müşteri zor duruma sokuluyor,düşüyor. Oysa sözleşme tek taraflı olmamalı. Müşterinin, bir maddeye itiraz etme veya pazarlık yapma şansı olmalı. Otomatik ödeme talimatında bankanın geç ödeme yapması, para makinelerinde paranın verildi gözüküp, müşterinin parayı alamaması gibi hatalarda müşteri bankaya başvuruyor, ancak uzun işlem gerekiyor. Bu kişiler yargıyı kullanıp dava açabiliyor, ama banka kayıtları geçerli olduğundan müşteri haklılığını kanıtlayamıyor diyor.


SÖZLÜ TALİMAT ZARARI;

Bir bankanın, borsa seans salonunda dört ay önce işlem yapmak isteyen A.Y. bir şirketin hisselerini satmak istediğini sözlü olarak talep ediyor. Hisse senetlerinin satışı konusunda hata yapılınca, A.Y. yaklaşık 1.5 milyar liralık zarara uğradığını belirtiyor. Banka görevlilerine yaptığı itirazda, kendisinin hatalı olduğu söyleniyor. A.Y. de, Tüketici İl Hakem Heyeti`ne başvuruyor. Heyet, Menkul Kıymetler Aracılık Sözleşmesi`ne göre, tüketicinin seans salonunda vermiş olduğu sözlü talimatın geçersiz olduğuna, tazminatın geçerliliği için, tüketiciden imza alınması gerektiği halde imza alınmadığına ve tüketici talep ettiği halde ekstrelerin kendisine verilmemesi nedeniyle firmanın ayıplı hizmet verdiğine, tüketicinin haklılığına, firmanın tüketicinin mağduriyetini gidermesine, aksi durumda Asliye Hukuk Mahkemesi`ne başvuru hakkının saklı olduğuna karar veriyor.


SÜPRİZ KREDİ BORCU;

Otomatik Para Çekme makinesinde, kredi kartıyla 100 milyon lira nakit para çekmek isteyen N.D, parayı alamıyor ancak ATM makinesinden verilen makbuzda paranın N. D. tarfından alındığı görülüyor. N.D`nin itirazına banka görevlileri, makinenin hata yapmayacağı yanıtını veriyor. N.D`nin itiraz dilekçeleri, banka kayıtlarında para `alındı` görüldüğü için sonuçsuz kalıyor. Müşteri, haklılığını kanıtlayacak belge bulamadığından dava açamıyor ve kullanmadığı parayı nakit çekme faiziyle birlikte ödemek zorunda kalıyor.


OTOMATİK ÖDEME GECİKTİ;

Cep telefonlarını, bir bankaya otomatik ödeme talimatıyla ödettiren M.E`nin, bir süre sonra telefonları görüşmeye kapanıyor. Yapılan incelemede, bankanın ödemeyi unuttuğu belirleniyor. Bu kişinin telefonu, ancak beş gün sonra açılabiliyor. Kredi kartı borcunu, otomatik para çekme makinesinden para zarfla ödeyen C.B, ise bir ay sonra hesabında borcunun ödenmediğini ve faiziyle birlikte arttığını görüyor. Yapılan uzun incelemede müşterinin haklı olduğu ortaya çıkıyor. Ancak, bu süre içinde ihtiyacı olduğu halde, kredi kartını kullanamayan müşteri mağdur duruma düşüyor. (RADİKAL)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.395 Değişim: 0,06% Hacim : 80.756 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.315 18.11.2024 Yüksek 9.445
Açılış: 9.419
34,5121 Değişim: -0,09%
Düşük 34,4311 19.11.2024 Yüksek 34,5749
Açılış: 34,5438
36,6356 Değişim: -0,02%
Düşük 36,5376 19.11.2024 Yüksek 36,6701
Açılış: 36,6425
2.896,79 Değişim: -0,09%
Düşük 2.890,27 19.11.2024 Yüksek 2.902,14
Açılış: 2.899,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.