BackWeb, Daha İyi İtecek
Bilgiyi gerek duyana `itecek` sistemlerinin elektronik işin ciddiye alınmasıyla birlikte önem kazandığını vurgulayan BackWeb`in favori projesi, kullanıcıyı izleyerek gerek duyduğu bilgi ile buluşmasını sağlamak.
Internet üzerindeki bilgi içeriğinin çeşitlenmesi ve miktarının artması, işletmelerin ve kullanıcıların, kendileri ile ilgili önemli bilgileri ayıklayacak oluşumların önemini artırıyor. Yeni ekonomi ve bilişim teknolojileri konusunda önemli mesafe kaydeden İsrail`in bu konuda iyi bir konsept oluşturan BackWeb şirketi, `ürünleri itme` yaklaşımının gelecek yıl itibariyle Internet kullanımının vazgeçilmez bir özelliği olmasını bekliyor. Şirket bu beklentisi doğrultusunda iyi bir konum elde etmek için, bu yıl iki önemli ortaklık gerçekleştirmeyi planlıyor.
ELEKTRONİK İŞ DOPİNG YAPACAK;
Oluşturmakta olduğu teslimat ağı nedeniyle Internet`in FedEx`i olarak anılmaya başlayan Backweb`in İcra Başkanı Eli Barkat`ın, ürün itme konusunda büyük beklentileri bulunuyor. Son yıllarda uygulama piyasasında ve kurumsal pazarda artan ilgi çekmeye başlayan itme yöntemi, önemli ve zamanlaması hassas bilginin bilgisayar ağları üzerinden hedef noktaya iletilmesini sağlıyor. Elektronik işin gelişmesiyle, yönlendirilmiş önemli bilginin iletiminin artan önemi ve temel bir altyapı gereksinimi haline geliyor olması, Backweb`in bu konudaki beklentilerini artırıyor. Bunun için belirlenen tarih ise 2001. Barkat, `Piyasa çarpıcı bir biçimde hız kazanmaya başladı... İnsanlar elektronik iş konusunda ciddileşir ve içerik daha ileri ve aciliyet gerektiren hale gelirken, bununla ilgilenmenin yeterli bir yolu bulunmuyor. Backweb, bu boşluğu dolduruyor` diyor.
KARLILIKTA DA 2001 HEDEFİ;
2001`in BackWeb açısından taşıdığı bir diğer önem ise, borsa uzmanlarının beklentileri ile bağlantılı. Şirketin gelecek yıl karlılığa geçeceği tahmin ediliyor. İki aracı kurumun hisselerine mutlaka alınmalı notu verdiği BackWeb, dört aracı kurumdan da `satın al` notu almış durumda. Bu yıl cirosu yüzde 85`e varan büyüme ile 44 milyon dolara ulaşması beklenen şirketin gelecek yılki ciro büyümesinin de yüzde 75`leri bulacağı tahmin ediliyor. 641 milyon dolarlık piyasa kapitalizasyonuna sahip olan BackWeb, fiyatının defter değerine oranının sekiz ve fiyat/satış oranının da 17 olmasını hedefliyor. Bu yılın ikinci üç aylık döneminin sonu itibariyle kasasında bulunan 70 milyon dolarlık naktin ikinci halka arzı gereksizleştirdiği değerlendirmesini yapan Barkat, yeni satın almaların ise gelişmenin kaçınılmaz parçası olduğunu kaydediyor.
NİŞ PİYASADAN GENEL PAZARA;
1995`te kurulan ve 1999`da halka arzını gerçekleştiren BackWeb, asıl olarak satış ve çağrı merkezlerinin oluşturduğu niş piyasayı hedef alıyor. Şirketin SAP, IBM, RealNetworks ve KPMG ile gerçekleştirdiği son ortaklıklar, şirketten şirkete (B2B) ve şirketten müşteriye (B2C) piyasalarının daha geniş potansiyeline de kayıtsız kalınmayacağının göstergesini oluşturuyor. Ortaklarla çalışma stratejisi doğrultusunda yeni adımlar atacağını da bildiren Backweb, `itme faaliyetini` üç ayrı alanda gerçekleştirmeyi planlıyor. Bunlardan biri şirketlerin içinde uyarıları ve mesajları iletmeyi sağlayan acil yayın kanalı. Bir ikincisi, kurumsal haberleşmede video ve ses yayınları ile yeni ürünlerin videolarının pazarlanması. Hedeflenen üçüncü ve en dikkat çekici alan ise, kişileri kullandıkları çeşitli haberleşme cihazları aracılığıyla izleyerek bunlara gerek duydukları bilgi notlarının aktarılması sistemine dayanıyor. İşyerinde ve evde kullanılan bilgisayarlardan telsiz cihazlara kadar uzanan geniş bir yelpazeyi hedef alan bu sistem, kullanıcıların mesajlar vasıtasıyla uyarılmasıyla Internet üzerinde arama yapma süresini azaltmayı baz alıyor. (FİNANSAL FORUM)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN