"Avrupa pazarı için olumlu sinyaller aldık"

28.02.2018 - 15:45 | Son Güncelleme :
"Avrupa pazarı için olumlu sinyaller aldık" | Ekonomi Haberleri

TÜROB Başkanı Bayındır, "2018 yılı başında katıldığımız Hollanda ve İspanya fuarlarında, turizmde Avrupa pazarı için olumlu sinyaller aldık. Bu yıl Avrupa pazarlarımızda kısmi iyileşme bekliyoruz" dedi.

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Yönetim Kurulu Başkanı Timur Bayındır, 2018 yılı başında katıldıkları Hollanda ve İspanya fuarlarında, turizmde Avrupa pazarı için olumlu sinyaller aldıklarını belirterek, " Bu yıl Avrupa pazarlarımızda kısmi olarak iyileşme bekliyoruz." dedi.

Bayındır, TÜROB’un geleneksel buluşma programındaki konuşmasında, Türkiye'ye gelen yabancı turist sayısı ocak ayında yüzde 38,48 artışla 1,46 milyona yükselmesinin sektör açısından olumlu bir gelişme olduğunu söyledi. 

Haberin Devamı

Türkiye'nin Ocak 2018 ortalama otel doluluklarının 2017 yılının aynı dönemine yüzde 28,6 artarak yüzde 60,6 olduğunu bildiren Bayındır, "Dünya çapında veri ve analiz şirketi STR'nin TÜROB için hazırladığı 'Ocak 2018 Ülke Performans Raporu'na göre, Ocak 2017’de bu oran yüzde 47,1 olmuştu. Avrupa ülkeleri arasında en yüksek artış oranını Türkiye kaydetti. Ocak 2018’de ortalama günlük satılan oda bedeli 60,1 avro olarak 2017'ye göre yüzde 10,4 artış gösterdi. Ocak 2017’de bu rakam 54,5 avro olarak gerçekleşmişti. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla yüzde 42,1 artış yaşandı ve 36,5 avro olarak ölçüldü. Ocak 2017’de bu rakam 25,6 avro olmuştu." diye konuştu. 

##$HABER_1444359$##

"İSTANBUL ORTALAMANIN ÜZERİNDE"

Bayındır, Türkiye’nin marka şehri İstanbul’da hem doluluklardaki hem fiyatlardaki yükselişin Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleştiğini kaydetti. 

İstanbul’da Ocak 2018'de otel doluluklarının bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 43,5 artarak yüzde 65,2 olarak gerçekleştiğini bildiren Bayındır, "Ocak 2017’de bu oran yüzde 45.4 olarak kaydedilmişti. Avrupa’da Ocak 2018’de doluluk oranlarında en yüksek artışı yaşayan destinasyon yüzde 43.5’lik artış oranı ile İstanbul oldu. İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli 72,5 avro olarak, 2017'ye göre yüzde 11,5’lik bir artış gösterdi. Ocak 2017’de bu rakam 65,1 avro olmuştu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla yüzde 59.9'luk bir artışla 47,2 avro olarak ölçüldü. Ocak 2017’de bu rakam 29.5 avro olmuştu." şeklinde konuştu. 

Haberin Devamı

"2018 YILINDA ANA PAZARLARIMIZDA UMUT VEREN GELİŞMELER VAR"

TÜROB Başkanı Bayındır, turizm sektöründe 2018 yılı beklentilerine de değinerek, 2018 yılı için özellikle ana turizm pazarlarından olumlu işaretler geldiğini söyledi. 

Bayındır, "2017 yılında ülkemize gelen 32,4 milyon yabancı ziyaretçi, sektörümüz açısından mutluluk verici olsa da sorunlarımızın çözülmeye başladığı anlamına gelmiyor. Kaç kişinin gelip gittiğinden çok, ne kadar gelirin elde kaldığı önemlidir. Bulutlar dağıldı ama güneş henüz içimizi ısıtmıyor. Her şeye rağmen 2018 yılında ana pazarlarımızda umut veren gelişmeler olduğunu görüyoruz." değerlendirmesinde bulundu. 

Özellikle Avrupa pazarlarından gelen işaretlerin memnuniyet verici olduğunu kaydeden Bayındır, şunları kaydetti: 

"2018 yılı başında katıldığımız Hollanda ve İspanya fuarlarında, turizmde Avrupa pazarı için olumlu sinyaller aldık. Bu yıl Avrupa pazarlarımızda kısmi olarak iyileşme bekliyoruz. Gelecek hafta Berlin Fuarı’nda Almanya ile ilgili beklentileri de göreceğiz. Ancak bu pazarla ilgili ön rezervasyonlar da olumlu görünüyor. Bu yıl Avrupa pazarlarımızda kısmi olarak iyileşme bekliyoruz. 

Son iki yılda oldukça ivme kazanan İran, 2018 yılında da temel kaynak pazarlarımız arasında yer alacak. Avrupa, Orta Doğu ve İran pazarlarının yanı sıra, TÜROB olarak özellikle Asya, Güney Amerika ve Balkanlar bu yıl ağırlık vereceğimiz pazarlar olacak. Ne kadar çok ülkeye, ne kadar çok kıtaya, ne kadar çok insana, aynı çeşitlilikteki ürün ile ulaşabilirsek, dalgalanmalardan olumsuz etkilenmemiz o kadar az olur. 

Haberin Devamı

Türkiye’nin mutlaka Hindistan, Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerine açılması lazım. Burada da kritik nokta her zaman ulaşım. Türk Hava Yolları, turizmde gerçekten önemli bir markamız ve başarımızda önemli bir etkene sahip.

Erişilebilirliğimizi artırarak, büyük atılımlar yapmamızı sağladı. Ama diğer yandan transit yolcuların giderek artması, ülkemize giriş yapacak turist sayısındaki kapasiteyi zorluyor. Çinli havayolu şirketlerinin Türkiye’ye direkt uçuşlarının artırılmalı." 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.