5 yılda 25 milyon ehliyet değiştirilecek

21.03.2016 - 14:38 | Son Güncelleme :
5 yılda 25 milyon ehliyet değiştirilecek | Ekonomi Haberleri

Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle 5 yılda yaklaşık 25 milyon ehliyet değiştirilecek.

Karayolları Trafik Yönetmeliği ve Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin, 1 Ocak tarihinde yürürlüğe girmesiyle yeni ehliyetler verilmeye başlandı. Bu kapsamda 5 yılda yaklaşık 25 milyon ehliyet değiştirilecek. 

İstanbul Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu (İSKEF) Başkanı Murat Tekin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yönetmeliğin köklü değişiklikler getirdiğini söyledi.

Haberin Devamı

Türkiye'deki yaklaşık 25 milyon ehliyetin 5 yıl içinde değiştirileceğini ifade eden Tekin, uluslararası ehliyet statüsünde olacak yeni ehliyetlerin 88 ülkede kullanılabileceğini bildirdi.

TAŞIT KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...

NELER YAPILACAK?

Tekin, "Ehliyetini değiştirecek kişinin öncelikle 5 yıllık süresinin olduğunu bilmesi gerekiyor. Sürücü, ehliyetini değiştirecekse aile hekimine gidip sağlık raporu alacak, iki adet biyometrik fotoğraf çektirecek, Halk Bankası ya da Vakıflar Bankası'na 15 liralık kart bedeli ve Emniyet Genel Müdürlüğü'nü destekleme ücretini yatıracak" dedi.

Yönetmeliğin, ilk defa sürücü kurslarına müracaat edecekler için de çok önemli değişiklikler getirdiğini, sürücü kurslarında okutulmak üzere 4 saatlik "Trafik adabı" dersi konulduğunu dile getiren Tekin, dersin amacının trafik kurallarına uyulmasını sağlamak olduğunu vurguladı.

İSKEF Başkanı Tekin, şöyle konuştu:

"Uymamız gerektiğini bildiğimiz kurallara uymuyoruz. Örneğin; kırmızı ışıkta durmamız, emniyet şeridini işgal etmememiz gerektiğini biliyoruz ama buna bile bile uymuyoruz. İnsanın iç denetim mekanizmasının geliştirilmesi için ona dokunabilecek eğitimler veriyoruz. Bu kapsamda sürücü adaylarına, 50 soruluk testin içinde trafik adabıyla ilgili sorular da geldi. Trafik adabı bizim kültürümüzle Avrupa standartlarının ve hukuki kuralların harmanlandığı bir sistem."

Haberin Devamı

DİREKSİYON SINAVLARI 35 DAKİKAYA ÇIKACAK

Teorik derslerde başarılı olanlar için daha önce 30 dakika olan direksiyon sınavının 35 dakikaya çıkarıldığını, sınava girecek kursiyere ilk 5 dakikada 14 teorik soru sorulacağını ve adayın 4 yanlış hakkının bulunduğunu ifade eden Tekin, adayın sınavının 5. yanlışta başlamadan sona ereceğini aktardı.

Tekin, "Kursiyer bu 5 dakikada öncelikle aracın kaputunu açacak, akünün nerede olduğunu, radyatöre suyun nereden konulduğunu, silecek suyunun nasıl tamamlandığını, stepne ve ilk yardım çantasının nerede olduğu gibi bilgileri sınav yapıcıya gösterecek. Aracın içerisinde de sinyaller nereden veriliyor, araç kaç vites, klima nasıl çalıştırılır, göstergeler ne işe yarar, ısı hararet göstergesi nedir, yükseldiğinde ne yapılması gerekir gibi teorik sorular soruluyor. Bunda başarılı olduktan sonra direksiyon sınavı başlıyor. Bu çok önemli ve buradaki amaç adayın heyecanını yenmek, araçla ilgili donanım bilgisine sahip olmasını istemektir. Sınav başladıktan sonra da 30 dakikalık kısımda da çok katı kurallar var. Burada puan usulü yok ya kursiyer başarılıdır ya da başarısızdır" diye konuştu.

AKAN TRAFİKTE EN AZ 14 SAAT EĞİTİM

Tekin, bu değerlendirmenin yapıldığı sarı, kırmızı ve mavi olmak üzere üç renkli ek 4 formunun olduğunu belirterek, sınavda mavi renklerin 5 dakikalık kısımdaki teorik sorular, sarı rengin kursiyere iki istop hakkı tanınması, kırmızı rengin ise ilk yanlışta kursiyerin bırakıldığını gösteren formlar olduğunu aktardı.

Tekin, şöyle konuştu:

"Bunun içinde sinyalini vermek, aracın bir buçuk boy büyüklüğü alana bir hamlede girip, diğer hamlede düzeltecek şekilde park etmek, yokuşta kalkarken aracını en fazla bir kez istop ettirerek daha sonra hareket ettirmesi, 25 metre geri geri gelmesi gibi şartlar aranıyor. Bu şartların hepsini yerine getiren aday başarılı sayılıyor ve ehliyetini alıyor. Orada da işlem bitmiyor. Ehliyetini aldıktan sonra 2 yıl süreyle kursiyerin 75 ceza puanını aşmaması gerekiyor. Bu puanı aşarsa önce psiko-teknik muayene yaptırarak sürücü kursuna müracaat ederek, süreci tekrar baştan görüyor. Sürücü kursu kursiyere en az 14 saat akan trafikte, iki saat de simülatörde ya da pistte defansif eğitim verecek. Sürücü kurslarına müracaat edenlerin bunu bilmesi lazım. Bu onların hakkı. Adayların gittikleri sürücü kursunda toplam 16 saat direksiyon eğitimlerini mutlaka istemeleri gerekiyor. Bunun karşılığında olan ücretleri de her ilde oluşturulan komite belirliyor. İstanbul'da bir saat ücreti 70 lira, çok büyük bir rakam değil."

Haberin Devamı

Tekin, bu eğitimleri vermeyen, ücretle ilgili esneklik yapan kurumların tespiti halinde kurumlara kapama, dönem açtırmama cezası verildiğini kaydetti. 

Sürücü adayının direksiyon sınavında başarılı olduktan sonra ehliyetini aldığını ve iki yıl stajyer sürücü döneminin başladığını belirten Tekin, sürücünün bu süre içerisinde 75 ceza puanını aşmaması gerektiğini kaydetti.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.