3'üncü havaalanına şaşırtan eleştiri: Üçüncü havaalanı yerine...

17.12.2014 - 12:48 | Son Güncelleme :

Akın, İstanbul’a 3’üncü havalimanı ile ilgili görüşlerini açıkladı...

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4d91601c04688fbd515e.jpg">

Bursa’da konuşan Akfen Holding ve TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, İstanbul’a 3’üncü havalimanı ile ilgili görüşlerini açıkladı.

THY ile birlikte Londra’da yaşanan örnek gibi buraya da bir pist daha yapılmasını istediklerini söyleyen Akın, "Atatürk Havalimanı’nın kapasitesini 100 - 120 milyon yolcuya kavuşturmak için çok uğraştık. Tabii ki o da bir gün dolacaktı. İstanbul’a 3’üncü bir havalimanı elbette lazım. Ben olsaydım, yapılacak havalimanı bu kadar büyük tutmazdım, daha yapılabilir tutardım" dedi.

DHA'nın haberine göre; Akın ayrıca İstanbul Yeşilköy'de bulunan Atatürk Havalimanı'nın yapımı üzerinden 80 yıl geçmesine rağmen halen inşaat olduğunu belirtti.

'Bursa’da Sivil Toplum Kurumları Arası Diyaloğun Geliştirilmesi’ konulu Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi kapsamında ’Bursa markalaşma yolunda bir adım daha - İş hayatında yeni projeler üretmek-inovasyon’ konulu konferans yapıldı. Holiday Inn Otel’de gerçekleştirilen etkinliğe konuk olarak Akfen Holding ve TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın katıldı.

'ATATÜRK HAVALİMANI İLE KOORDİNELİ BİR HAVALİMANI DOĞRU OLURDU'

Konuşmasında 3’üncü havalimanında yaşanan sürecin sorulması üzerine ise Akın, burayı da TAV çalışanlarının yapacağını söyledi. Başka türlüsünün macera olacağını söyleyen Akın, "Biz bu havalimanının karşılığında aynı Londra’da anlattığım gibi Atatürk Havalimanı’na 3’üncü bir pist yapılsın diye çok uğraştık. Çok çalıştık. Olmadık yerlerde projeler, maketler hazırlattık. Bu da mümkündü. Türk Havayolları da böyle istiyordu. Atatürk Havalimanı’nın kapasitesini 100 - 120 milyon yolcuya kavuşturmak için tabi ki o da bir gün dolacaktı" dedi. "İstanbul’a 3’üncü bir havalimanı elbette lazım" diyen Akın, yapılacak havaalanını kendisi olsa bu kadar büyük tutmayacağını söyledi. Akın, şöyle devam etti:

DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

YAPILABİLİR TUTARDIM

"Daha yapılabilir tutardım. Daha basit, Atatürk Havalimanı’nda oluşacak köpüğü buraya alırdım. Kapasite fazlasını. Ondan sonra yavaş yavaş büyütürdük. Bir kerede değil. Terminal binası yapardım. Bir pist yapardım, Terminal binası büyütülebilirdi. 1, 2, 3, 4 terminal olurdu. Bütün dünya terminallerinde olduğu gibi. Sonra pistler ilave ederdim. Arsayı büyük tutmakta mahsur yok. Yapılabilir ulaşabilir bir hedef olurdu. 10 milyar euroluk olunca, ihaleye giren az oluyor. Rekabeti kısıtlıyorsunuz. İki üç firmada kalıyor. Bunlar eleştiri değil, olup bittiği için anlatıyorum. Bu kadar büyük parayı bulmak çok zor. Buna özkaynak da lazım. Bunun her halükarda yüzde 20’si özkaynak olması lazım. 2 milyar euro özkaynak olmak zorunda. 2 milyar euro cebinizden para koymanız lazım ki bankalar size 8 milyar euro kredi verebilsin. O 2 milyar euro kimsede olmadığı için 5 kişi biraraya gelmek zorunda kalıyor. 5 kişi bir araya gelmek zorunda kalınca yönetimde kaos da olabilir. Anlaşma da olabilir. Doğru yapılan ortaya çıkmıyor. Onun için çok büyük tutmak yerine daha ufak yapılıp zaman içinde büyüseydi. Çünkü bir laf vardır havacılık alanında ’Dünyada bitmiş havalimanı yoktur’. Dünyada siz bunu yapsanız bittiği zaman bitmemiş olacak yine bir tarafından bir eksik olacak."

90 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPIYORUZ

80 yıl geçmesine rağmen Atatürk Havaalimanı’nda hala inşaat olduğunu kaydeden Akın, "7 yıl sonra da terk edeceğiz. Yani bir iki günlük kaos yaşanmasına tahammül yok. Yeni bir terminal binası yapacağız. 2020’de bıracağız. 90 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. Terminal binası yapıyoruz. Çünkü terminal sıkışması başladı. Freeshopta huzur yok. Kuyruklar oluşmaya başladı. 6 sene var ne diye bu kadar cebimizden para harcayalım diyebiliriz. Sözleşmesel hakkımız bu bizim ama TAV olarak biz bunu yapamayız" dedi. Konuşmasında inşaat işlerinde de önemli gelişmeler yaşadıklarını söyleyen Akın, TAV İnşaat’ın da Arap yarımadasında ilk sırada yer aldığını sözlerine ekledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.