3. Köprü bağlantı yolları için ihalesi sonuçlandı ! Ücretler belli oldu

17.05.2016 - 17:32 | Son Güncelleme :
3. Köprü bağlantı yolları için ihalesi sonuçlandı ! Ücretler belli oldu | Ekonomi Haberleri

Kuzey Marmara Otoyolu ihalesini kazanan belli oldu.

Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Asya kısmı (Kurtköy-Akyazı kesimi) için yapılan ihaleyi Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu kazandı. Yolun Avrupa (Kınalı-Odayeri kesimi) kısmını ise Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu kazandı.

Bu firmalar teklif vermişti:

*Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu 
*Makyol İnşaat AŞ 
*Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat
*Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu 
*Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu 
*Nurol İnşaat- Özaltın İnşaat- Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu 
*STFA Holding- Gülsan İnşaat- Yapı Merkezi AŞ Ortak Girişim Grubu 
*IC İçtaş İnşaat - İçtaş Altyapı Yatırımları- Astaldi SpA- Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu 
*Çelikler İnşaat- YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Tic. AŞ Ortak Girişim Grubu

Haberin Devamı

BİNALİ YILDIRIM AÇIKLAMALARDA BULUNDU

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğünde düzenlediği basın toplantısında, yapımı tamamlanma aşamasına gelen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, devamında 95 kilometrelik otoyolun Anadolu yakasında Kurtköy'de bittiğini, Kurtköy'den Akyazı'ya İzmit'in kuzeyinde yolun devamının da 169 kilometre olduğunu belirtti.

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapım ihalesinin KGM tarafından gerçekleştirildiğini anlatan Bakan Yıldırım, "Çok titiz bir çalışma sonucunda 160 bin sayfaya yaklaşan teklif dökümanları 12 günde sonuçlandırıldı. 169 kilometrelik kesime 8 teklif geldi." diye konuştu.

Kazanan ortaklığın 6 yıl 9 ay 12 gün süre ile Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu olduğunu açıklayan Yıldırım, şunları söyledi:

"Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye temiz 4 yıla yakın 3 yıl 9 aylık bir işletme süresi sonunda yol, KGM'ye devrolacak. Böylesine büyük bir projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olması aslında Türkiye'nin gücünü gösteriyor." 

Haberin Devamı

Söz konusu kesimin toplam 169 kilometre olduğunu, Kurtköy'den başlayıp, Akyazı'da sona erdiğini ifade eden Yıldırım, 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş yapılacağını bildirdi. 

Toplam yatırım tutarının 4,5 milyar lira olduğunu aktaran Yıldırım, yatırım süresinin ise yaklaşık 3 yıl olarak planlandığını ifade etti.

KINALI-ODAYERİ KESİMİ İŞİ KOLİN İNŞAAT-KALYON-HASEN ORTAK GİRİŞİM GRUBU'NUN

Projenin devamı olan Kurtköy'den havalimanına kadar yapıldığını ve 26 Ağustos'ta açılacağını anımsatan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 kilometre olduğunu, katılım yollarıyla 200 kilometrenin üzerine çıktığını vurguladı.

Havalimanından Kınalı'ya, Edirne asfaltına, TEM Otoyolu'na bağlamak için 88 kilometrelik bölümün daha bulunduğunu aktaran Bakan Yıldırım, şöyle konuştu:

"O bölümün ihalesi de YİD modeliyle eş zamanlı olarak yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi. Yapım süresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup, Kolin-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubudur. Teklif edilen işletme süresi 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan yaklaşık 3 yıl yapım süresini çıkarınca 4 yıl 9 ay 12 gün işletme süresi kalacak. Her iki kesimde kamulaştırma bedeline kazanan firmalar, 500 milyon lira katkı sağlayacak. Geriye kalanı da KGM bütçesinden karşılanacak."

Buranın da toplam yatırım maliyetinin 2,7 milyar lira olacağını ifade eden Yıldırım, şunları söyledi:

"İkisini topladığımız da 250 kilometrelik, 4 gidiş 4 geliş 8 şeritli yol yapılacak. Toplam maliyeti de yaklaşık 7 milyar lirayı buluyor. Bu yaktırımı 3 yıl içinde KGM genel bütçesinden kaynak kullanmadan gerçekleştirmiş oluyor."

"KULLANICILAR, KURTKÖY'DEN AKYAZI'YA KADAR 52 LİRA ARTI KDV ÖDEYECEK"

Yıldırım, yolların geçiş ücretleri hakkında da şu bilgileri verdi:

"Kınalı-havalimanı arası 88 kilometrelik bölüm için toplam geçiş ücreti bugünkü kurlarla 10,5 lira artı KDV olacak. Asya yakası yani Kurtköy'den, Akyazı'ya 169 kilometrelik kesim 19 lira artı KDV olacak. Eğer tamamı olarak düşünürsek, yani kullanıcılar, Kınalı'dan girip, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek, Kurtköy'den Akyazı'ya kadar 52 lira artı KDV ödeyecek."

Haberin Devamı

 


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.