"2019'da artış iki kat değil, yüzde 50"

18.12.2018 - 09:43 | Son Güncelleme :
"2019'da artış iki kat değil, yüzde 50" | Ekonomi Haberleri

Artan yabancı turist sayısı, kurlardaki yükseliş ve enflasyon nedeniyle otellerin yüzde 100’e varan zam yaptığını geçen günlerde Hürriyet gündeme getirmişti. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı yüzde 100’lük fiyat artışına itiraz ederek, “Bu oranı genele yaymak doğru değil. Ortalama olarak değerlendirirsek otellerin yaptığı zam yüzde 30 ile yüzde 50 arasındadır” dedi.

Yaz tatili için erken rezervasyon kampanyalarının başlamasının ardından fiyat artış tartışmaları da beraberinde geldi. Tatilini satın almak isteyen tüketiciler geçen yıla göre otel fiyatlarını karşılaştırırken, fiyatların bir hayli yükselmesinden şikayetçiydi. Hüriyet’ten Burak Coşan’ın haberine göre; biz de artan şikayetlerin ardından birkaç tur şirketinin geçen yıl ile bu yılki fiyatlarını karşılaştırdık. Buna göre Akdeniz ve Ege’de tatil yörelerinde yaşanan fiyat artışı yüzde 38 ile yüzde 100 arasındaydı. ‘Side’de tatile iki kat fatura’ başlığı ile yayınladığımız haberin ardından birçok otel yöneticisi fiyat artışlarının çok yüksek olmadığını, kurlardaki yükselişi ve enflasyonu fiyatlara yansıttıklarını söyledi.

Haberin Devamı

GERÇEKÇİ OLMAZ

Fiyat artışlarının bölgeden bölgeye, otelden otele farklılık gösterdiğini dile getiren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı, fiyatların pazar beklentilerine göre oluştuğunu ifade etti. Otellerin yaptığı zamların kur ve enflasyon kaynaklı olduğunun altını çizen Yağcı, “Otellerin yaptığı zamlar değişiklik gösterebilir. Ancak ortalama olarak bakıldığında geçen yıla göre yaşanan fiyat artışı yüzde 30 ile yüzde 50 arasındadır. Yükselen kurlar, artan maliyet ve enflasyon nedeniyle otelciler bu fiyat artışını yapmak zorundaydı. İşletmelerin maliyetleri TL bazında bir hayli arttı. 2015’ten sonra oteller neredeyse hiç zam yapmadı. 2019’a gelindiğinde geçmiş yıllardaki fiyatları beklemek de gerçekçi olmaz” dedi.

##$HABER_1451388$##

İÇ PAZAR ÖNEMLİ

Artan yabancı turist sayısıyla birlikte otellerde yerli turiste ayrılan payın düşürüldüğü iddialarına da cevap veren Erkan Yağcı, “Otelciler olarak özellikle 2016’dan sonra iç pazarı çok fazla kolladık. Çünkü o yıllarda yabancı turist sayısı düşerken yerli turist bir anlamda otellerin kurtarıcısı oldu. Otelciye en zor zamanda destek olan yerliyi unutmamız mümkün değil. Yerli müşteriye artan yabancı turist nedeniyle payını düşüren oteller olabilir. Ancak hala yerli turiste ayırdığı payı koruyanlar olduğu gibi, arttıran dahi var. İç pazar otelci için iyi günde de kötü günde de çok büyük önem taşıyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

ERKEN REZERVASYON KAÇIRILMAMALI

BU yıl fiyat yükselişlerden en az şekilde etkilenmek için tüketicinin erken rezervasyon fırsatlarını kaçırmaması gerektiğine dikkat çeken Erkan Yağcı, “Yabancı turist nedeniyle otellerde istenilen zamanda uygun fiyata yer bulmak zorlaşacak. Ayrıca yüzde 50’ye varan fiyat avantajı var. Bu indirim oranı azalıyor” dedi.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.