12 Yıllık Eğitim 2004`e Kaldı
MEB, sıkıntının bütçe yetersizliği ve altyapı eksiklikleri nedeniyle yaşandığını belirtti.
12 yıllık zorunlu eğitimin bütçe ve altyapı eksiklikleri nedeniyle 2004 yılından önce uygulanmasının mümkün olmadığı belirtiliyor. Milli Eğitim Bakanlığı`nın eğitime katkı payının 10 yıl daha uzatılması teklifi, Maliye Bakanlığı`nca kabul edilmedi.
12 yıllık zorunlu eğitimin, finansman sorununun çözümü ve altyapı hazırlıkları nedeniyle 2004 yılından önce uygulanması mümkün görünmüyor. Öncelikle finansman sorununun çözümlenmesi için Milli Eğitim Bakanlığı`nın eğitime katkı payının 10 yıl daha uzatılması teklifi, Maliye Bakanlığı`nca kabul edilmedi, süre yalnızca 2 yıl daha uzatıldı. MEB yetkilileri, 12 yıllık zorunlu eğitimle ilgili olarak ortaöğretimin yapılandırılması ve yükseköğretime geçiş düzenlenmesi çalışmalarının sürdüğünü, ancak bütçe yetersizliği ve altyapı eksiklikleri nedeniyle zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasının 2004 yılından önce mümkün görünmediğini belirttiler. Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu , 2002 Aralık ayı sonuna kadar uzatılan eğitime katkı payı süresinin, 12 yıllık zorunlu eğitimin uygulanabilmesi için 10 yıl daha uzatılması isteğini önümüzdeki günlerde TBMM Genel Kurulu`nda yeniden gündeme getirecek.Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer , zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasından yana olduklarını, ancak öncelikle altyapının oluşturulması gerektiğini söyledi. 2 yıl okul öncesi eğitimin de zorunlu eğitim içine katılmasını öneren Dinçer şunları söyledi:
``Ortaöğretimin yapılandırılması gerekiyor. Bugün 70 tür lisede 400 değişik eğitim veriliyor. Bu lise çeşitliliğinin ortadan kaldırılması gerek. Sekiz yıllık zorunlu eğitimin başarısız olduğu bir süreç yaşıyoruz.`` Bir okulun bir aylık ihtiyacının bir milyar lirayı geçmesine karşın 185 milyon lira ayrıldığını vurgulayan Dinçer, bunun da, okulların birer ticarethane gibi yönetilmeye başlanmasına neden olduğuna dikkat çekti. Dinçer, ``Bilimsel, kaliteli bir eğitim oluşturulmalıdır. Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalıdır. Yeni bir sisteme ancak bu şekilde tam anlamıyla geçiş olabilir`` dedi.
Özel Kalamış Okulları Eğitim Koordinatörü Mikail Ozan da, 12 yıllık zorunlu eğitimi ``gereklilik`` olarak değerlendirerek şu önerilerde bulundu:
``Kendi içinde geçişleri olan okul türlerine yer verilerek mesleki ve teknik eğitimi geliştirecek bir eğitim programı oluşturulmalı. Eğitim, ilköğretimden önce ve ilköğretimden sonra diye ayrılmamalı. Dördüncü sınıftan dokuzuncu sınıfa kadar çocuğun gelişimine uygun olarak bir bütünlük içinde verilmeli. Zorunlu eğitim, politik tercihlere bırakılmadan ulusal amaçlara uygun olmalı. (CUMHURİYET)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN