Trafik sigortasında yeni sayfa!

18.07.2013 - 11:21 | Son Güncelleme :

Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, sigorta şirketlerini temsilen konuştu

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf66fc601c04688fbdf50c.jpg">Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, “Kaskoda olduğu gibi trafik genel şartlarında gerçekleştirilecek değişiklikler, anlaşmazlıkları en aza indirmesi açısından önemli bir adım” dedi.

Kasko ve trafik sigortalarındaki yeni dönemi değerlendirmek amacı ile düzenlenen II. Ulusal Sigorta Sempozyumu’nda sigorta şirketlerini temsilen konuşan Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, trafik sigortasına ilişkin verileri ve trafik sigortası genel şartlarında yapılacak değişikliklerin etkilerini değerlendirdi.

Trafik branşında açılan yeni sayfada şirketleri çok önemli bir fırsatın beklediğini söyleyen Çetin, “Kaskoda olduğu gibi trafik genel şartlarında gerçekleştirilecek değişiklikler de sigortalı-sigortacı anlaşmazlıklarını ortadan kaldırması açısından son derece önemli bir adım. Beklentimiz, düzenlemelerin pratik işleyiş ve yasalarla çelişmemesi, işin teorisi ile uygulaması arasındaki uyumu sağlaması ve uygulanabilir olması yönünde. Bu konuda ilgili kurul ve komisyonların sektörün ortak görüşünü Hazine’ye sunduğunu biliyoruz. Hazine’nin desteğiyle sürecin bizi en doğru sonuca götürecek şekilde sonlanacağını düşünmekteyiz” dedi.

‘Sertifikasyon şart’

Diğer yandan alınması gereken bir başka aksiyonun, hasar yönetiminin iyileştirilmesi ve yedek parça sertifikasyonunun yapılması olduğunun altını çizen Çetin, hâlihazırda yedek parçayla ilgili bir sertifikasyon sisteminin mevcut olmadığını, bunun da muadil parça tartışmalarını beraberinde getirdiğini söyledi.

Çetin, yedek parça kullanımı konusundaki görüşlerini ise şu şekilde ifade etti:

“Kurlarda gerçekleşen herhangi bir artış yedek parça maliyetlerini, bu da hasar maliyetlerini artırıyor. Bu nedenle sektör olarak, düzenleyici otoritelerin de desteğiyle hasar sertifikasyonunu gerçekleştirip muadil parça işini çözmemiz gerekiyor. Bunun trafik branşında önemli bir iyileşmeye katkı sağlayacağı düşüncesindeyim.”

Eş değer parça ve logosuz orijinal parça tedariki ile bu parçaların onarımlarda kullanılmasının koşul ve sorumluluklar bakımından, özellikle sigortalıların kafasında tereddüt bırakmayacak şekilde tanımlanması gerektiğini söyleyen Serhat Süreyya Çetin, “Konuya, sigortacılıkla ilgili yasal düzenlemelerde yer verilmesi önem taşıyor. Elbette burada Rekabet Kurulu açısından da tüm düzenlemelerin birbiriyle uyumlu olması şart” dedi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.