Köprü ve otoyollara yeni formül

21.03.2013 - 16:39 | Son Güncelleme :

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6c27601c04688fbe12a0.jpg">Babacan köprü ve otoyollarla ilgili şirket kurup sonra o şirketin halka açılması şeklinde bir formül olabileceğini söyledi.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, ödenemeyeceğini bile bile garanti verme, kefil olmanın, Hazine`nin 10 yıldır uygulamadığı bir yöntem olduğunu bildirdi.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu`nda görüşülen Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı görüşülüyor.

Maddeler üzerinde milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Babacan, varlık şirketi ve kira sertifikası sisteminin dünyada da yeni uygulandığını kaydetti.

Yeni olduğu için uygulamayla ilgili öngörülemeyen konuların ileride gündeme gelebileceğini dile getiren Babacan, böyle bir durumun ortaya çıkması halinde, piyasadaki gelişmelere paralel olarak hukuki zeminde güncelleme yapılmasının mümkün olabileceğini söyledi.

Babacan, konuyla ilgili milletvekillerinin eleştirilerine yanıt verirken, Yasal altyapı açısından bir endişemiz yok diye konuştu.

Köprü ve otoyollarla ilgili şirket kurup sonra o şirketin halka açılması şeklinde bir formül olabileceğini belirten Babacan, Bu yöntem alternatiflerden biri. Muhtemelen çalışmalar bitince TBMM`ye bir düzenleme olarak gelebilir dedi.

Babacan, belediyelerin tahvil yoluyla borçlanmasının uygun bir yöntem olmadığını, geçmişte problem çıkardığını, çok gerekmedikçe kullanılmaması gereken bir yöntem olduğunu söyledi.

Hazine`nin ödenmeyeceğini bile bile borca kefil olmasının ve sonra bu borcu devralmasının doğru olmadığını ifade eden Babacan, Hazine artık göz göre göre, ödenemeyeceğini bile bile kimseye garanti vermiyor. Ödenemeyeceğini bile bile garanti verme, kefil olma, Hazine`nin 10 yıldır uygulamadığı bir yöntem şeklinde konuştu.

Hazine`nin 2012`de 710 milyon TL borca kefil olduğunu, bunun 669 milyonunun borçlular tarafından ödendiğini, 41 milyonunu Hazine`nin üstlendiğini; 2011`de 692 milyonun borçlular tarafından ödendiğini, 42 milyonu Hazine`nin üstlendiğini bildiren Babacan, ödenmeyen paraların da geçmişten gelen borçlar olduğunu ifade etti.

Babacan, Ankara metrosu, belediyenin bitiremeyeceği bir noktaya geldi. Bize `Siz kefil olun biz finansmanını buluruz` dediler ama Ankara belediyesi bu borcu ödeyemeyecek durumda olduğu için metroların yapımını biz merkezi hükümet olarak devraldık diye konuştu.

Kamu özel ortaklıklarında en kötü şartlarda Hazine`ye gelecek yük ile ilgili Kalkınma Bakanlığı`nın bir çalışma yaptığını ama henüz sonuçlanmadığını belirten Babacan, Önümüzü görmemiz lazım ancak bunlar korkulacak, çekinilecek büyüklükler değil. Hazine`nin koşullu yükümlülükleriyle ilgili bir takip sistemi oluşturmalı. Bu konuda bir çalışma yapılması gerektiğini ben de düşünüyorum ifadelerini kullandı.
Tasarının 16 maddesi kabul edildi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.