35 milyar dolarlık reklam

29.07.2013 - 08:52 | Son Güncelleme :

Reklam, pazarlama ve medya iletişimi iletişim alanında yıllarca yarışmış iki rakip birleşme kararı aldı

Reklam, pazarlama ve medya iletişimi iletişim alanında yıllarca yarışmış iki rakip birleşme kararı aldı. Dünya reklam sektörünün ‘dört büyük’ü olarak anılan gruplardan ikinci sıradaki Amerikalı Omnicom ve üçüncü sıradaki Fransız Publicis, 35 milyar dolarlık tarihi birleşmeye imza attı.

Hürriyet`ten Demet Cengiz`in haberine göre; yüzde 50-50 ortaklıkla kurulan yeni dev (Publicis-Omnicom Groupe), dünya reklam pazarının yüzde 40’ını kontrol edecek. Publicis’in başkanı Maurice Levy ve Omnicom’un başkanı John Wren, eş başkanlar olarak
görev alacak.

Söz konusu birleşme hem Avrupa hem de ABD’deki rekabet kurumlarının onayını gerektiriyor. Her iki grupta da onlarca reklam, halkla ilişkiler ve medya iletişim şirketleri bulunuyor ve bu şirketler birbirine rakip markalara ve firmalara hizmet ediyor.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Örneğin; Pepsi’nin birçok bölgedeki reklam ajansı Omnicom’a bağlı BBDO iken, Coca-Cola’nın ajansı ise Publicis’e bağlı bulunan Leo Burnett. Rekabet kurumla-rının onayıyla da kolay çözülme-yecek kadar zor ve zaman alacak bir birleşme olacağı yorumları yapılıyor. Publicis’in dün Paris’ten yaptığı açıklama da ise birleşme işleminin 2013 yılının sonunda veya 2014’ün ilk çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.

GÖZLER DİĞER İKİLİDE

Omnicom-Publicis’in birleşme haberinin, ‘dört büyükler’den diğer ikisi Londra merkezli WPP ve New York merkezli Interpublic’te de hareketlenmeye neden olması bekleniyor. Omnicom-Publicis birleşmesinin ardından WPP, dünyanın en büyük ikinci grubu olurken, WPP CEO’su Martin Sorrell’in de harekete geçeceği söyleniyor. Sorrell’in ‘dört büyükler’in sonuncusu Interpublic’e yönelebileceği akla ilk gelen olasılıklardan. Başka bir olasılık ise, medya satın alma gücünü yükseltecek Havas’ı gözüne kestirmesi yönünde.

23 milyar dolarlık gelir

·  İki grubun 2012 yılı gelirleri toplamı 23 milyar doları buluyor.
·  Omnicom’un 2013 yılı geliri 14.3 milyar dolara yükselmiş, işletme kârı ise 1.8 milyar doları bulmuştu.
·  49 bin civarında çalışanı bulunan Publicis’in 2012 yılı geliri 5.4 milyar Euro’yu geçmişti.
·  Publicis’in 2012 yılı işletme kârı ise 835 milyon Euro’ya yükselmişti.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.