35 milyar dolarlık reklam
Reklam, pazarlama ve medya iletişimi iletişim alanında yıllarca yarışmış iki rakip birleşme kararı aldı
Reklam, pazarlama ve medya iletişimi iletişim alanında yıllarca yarışmış iki rakip birleşme kararı aldı. Dünya reklam sektörünün ‘dört büyük’ü olarak anılan gruplardan ikinci sıradaki Amerikalı Omnicom ve üçüncü sıradaki Fransız Publicis, 35 milyar dolarlık tarihi birleşmeye imza attı.
Hürriyet`ten Demet Cengiz`in haberine göre; yüzde 50-50 ortaklıkla kurulan yeni dev (Publicis-Omnicom Groupe), dünya reklam pazarının yüzde 40’ını kontrol edecek. Publicis’in başkanı Maurice Levy ve Omnicom’un başkanı John Wren, eş başkanlar olarak
görev alacak.
Söz konusu birleşme hem Avrupa hem de ABD’deki rekabet kurumlarının onayını gerektiriyor. Her iki grupta da onlarca reklam, halkla ilişkiler ve medya iletişim şirketleri bulunuyor ve bu şirketler birbirine rakip markalara ve firmalara hizmet ediyor.
PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...
Örneğin; Pepsi’nin birçok bölgedeki reklam ajansı Omnicom’a bağlı BBDO iken, Coca-Cola’nın ajansı ise Publicis’e bağlı bulunan Leo Burnett. Rekabet kurumla-rının onayıyla da kolay çözülme-yecek kadar zor ve zaman alacak bir birleşme olacağı yorumları yapılıyor. Publicis’in dün Paris’ten yaptığı açıklama da ise birleşme işleminin 2013 yılının sonunda veya 2014’ün ilk çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.
GÖZLER DİĞER İKİLİDE
Omnicom-Publicis’in birleşme haberinin, ‘dört büyükler’den diğer ikisi Londra merkezli WPP ve New York merkezli Interpublic’te de hareketlenmeye neden olması bekleniyor. Omnicom-Publicis birleşmesinin ardından WPP, dünyanın en büyük ikinci grubu olurken, WPP CEO’su Martin Sorrell’in de harekete geçeceği söyleniyor. Sorrell’in ‘dört büyükler’in sonuncusu Interpublic’e yönelebileceği akla ilk gelen olasılıklardan. Başka bir olasılık ise, medya satın alma gücünü yükseltecek Havas’ı gözüne kestirmesi yönünde.
23 milyar dolarlık gelir
· İki grubun 2012 yılı gelirleri toplamı 23 milyar doları buluyor.
· Omnicom’un 2013 yılı geliri 14.3 milyar dolara yükselmiş, işletme kârı ise 1.8 milyar doları bulmuştu.
· 49 bin civarında çalışanı bulunan Publicis’in 2012 yılı geliri 5.4 milyar Euro’yu geçmişti.
· Publicis’in 2012 yılı işletme kârı ise 835 milyon Euro’ya yükselmişti.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN