Yerli otoda `altın hisse` formülü
Çağlayan, “Kıvılcımı çaktım. Girişimcileri bekliyoruz” dedi...
<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6998601c04688fbe02c2.jpg">Ekonomi Bakanı Çağlayan, yerli oto için ısrarcı olduklarını, devletin özel sektöre altın hisse veya sessiz ortak gibi formüllerle destek çıkabileceğini söyledi. Çağlayan, “Kıvılcımı çaktım. Girişimcileri bekliyoruz” dedi.
ımg>Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye’den bir yerli otomobil konusunda gerekirse devlet olarak yatırımcıya cesaret vermek için ‘altın hisse’ ile işin içinde olabileceklerini belirterek, “Yiğidi bulup baba yapacağız” dedi.
Çağlayan, ekonomi basınıyla bir araya geldiği toplantıda, yerli otomobil konusunda mevcut teşviklerin yanında başka şartları da konuşabileceklerini belirterek, “Bu işi yapmaya kararlıyız. Gerekirse birçok ülkenin yaptığı gibi biz de devlet olarak yatırımcıya cesaret vermek için sessiz ortaklık veya altın hisse ile işin içinde oluruz. O ilk cansuyu noktasında çalışmamız olabilir” dedi.
TAŞIT KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...
Bu konuda ortaya çıkan prototiplerin çoğunun hayal ettikleri şeyler olmadığını ifade eden Çağlayan, istedikleri şeyin Almanya’nın Mercedes ve BMW’si, Japonya’nın Toyota’sı gibi Türkiye’nin sembolü olacak bir marka yaratmak olduğunu söyledi.
‘Kıvılcımı çaktım’
Türkiye’nin bu gerçekleştirecek güçte olduğunu vurgulayan Çağlayan, “Yan sanayimiz otomobilin yüzde 85’ini yapabilecek güce sahip. Mesele şu... Yerli sanayimizin göbeği lisansı veren firmaya bağlı. Sektörün aktörleri kendi lisans aldığı firmanın onayı olmadan bir kuruş yatırım yapamaz” dedi.
Yerli otomobil için altın hisse konusunda bir rakam veremeyeceğini ifade eden Çağlayan, binek oto konusunda ısrarcı olmadıklarını, yerli marka otomobilin hafif ticari modelde veya elektrikli araçlarda da olabileceğini anlattı.
Türkiye’de yerli marka otomobili yapacak yatırımcı ile oturup bütün teşvik modellerinin görüşülebileceğini dile getiren Çağlayan, şunları dile getirdi:
“Bunu yapacak olanlar, Türkiye piyasasını bilmeli. Bizim amacımız bunun sadece Türkiye’de kullanılması değil, mutlaka ihracatının da yapılması. Yatırımcı gelip der ki, ’Ben bu işe gireceğim ama benim şu taleplerim var’. Oturup masada bunları konuşuruz. Talebi görmek isteriz. Ben bir kıvılcım çaktım, bir işaret verdim. Şimdi girişimcileri bekliyoruz.”
Yerli oto psikolojik eşik
Yerli otomobil yapılmazsa bunun Türkiye’nin sonu olmayacağını söyleyen Çağlayan, ancak yerli otonun aşılması gereken psikolojik bir eşik olduğunu söyledi.
ALTIN HİSSE, SESSİZ ORTAK NEDİR? Şirketlerde karar alma sürecinde belirleyici durumda bulunan ve genelde miktarı az olsa da önemli imtiyazlara sahip hisselere altın hisse adı veriliyor. Genellikle stratejik önemdeki, ülke ekonomisi açısından büyük öneme sahip kuruluşların özelleştirilmeleri sırasında kullanılıyor. Devlete kamu çıkarının korunması imkânı sağlıyor.
Sessiz ortak ise yönetime katılmasa da sermaye sağlayan, zararı omuzlayan ve gerektiğinde yön gösteren hissedara deniliyor.
Volkswagen mayıs sonu geliyor, hafif ticari düşünüyor
Türkiye’de en çok satan binek otomobil modellerini üreten Volkswagen’in Türkiye’de yatırım konusunu düşündüğünü belirten Çağlayan, “Yatırım için Türkiye ile Polonya arasında gidip geliyorlar. Kendilerine rapor hazırlayanlar Polonya’yı olduğundan daha avantajlı göstermiş. Cenevre’de görüştüğüm yönetim kurulu üyesine Polonya’dan avantajlı olduğumuz söyledim. Türkiye’de halkın bu konuya duygusal yaklaştığını hatırlattım. Ferit Şahenk en az bizim kadar Volkswagen’in Türkiye’de yatırım yapması konusunda konuşuyor. Volkswagen hafif ticari araç üretimini düşünüyor. Şirket yönetimi mayıs sonu Türkiye’ye gelecek. Konu görüşülecek” dedi.
‘Ağzımdan banka ismi kaçırabilirim’
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, faizlerdeki düşüşün kredilere yansımadığını, kredi faizini revize etmek için fahiş komisyonlar isteyen bankalar olduğunu da belirterek, “Bugüne kadar isim vermedim. Bu uygulama sürmemeli. Bakarsınız isimlerini ağzımdan kaçırırım” diye konuştu.
‘Ütüldük’
Gümrük Birliği Anlaşması’nda Türkiye’nin haksız rekabetle karşı karşı kaldığını ve halk tabiriyle “ütüldüğünü” de söyledi.
Çağlayan Gümrük Birliği’nin yerini Serbest Ticaret Anlaşması’nın alabileceğini söyledi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN