Yerli otoda `altın hisse` formülü

23.05.2013 - 09:06 | Son Güncelleme :

Çağlayan, “Kıvılcımı çaktım. Girişimcileri bekliyoruz” dedi...

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6998601c04688fbe02c2.jpg">Ekonomi Bakanı Çağlayan, yerli oto için ısrarcı olduklarını, devletin özel sektöre altın hisse veya sessiz ortak gibi formüllerle destek çıkabileceğini söyledi. Çağlayan, “Kıvılcımı çaktım. Girişimcileri bekliyoruz” dedi.

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye’den bir yerli otomobil konusunda gerekirse devlet olarak yatırımcıya cesaret vermek için ‘altın hisse’ ile işin içinde olabileceklerini belirterek, “Yiğidi bulup baba yapacağız” dedi.

Çağlayan, ekonomi basınıyla bir araya geldiği toplantıda, yerli otomobil konusunda mevcut teşviklerin yanında başka şartları da konuşabileceklerini belirterek, “Bu işi yapmaya kararlıyız. Gerekirse birçok ülkenin yaptığı gibi biz de devlet olarak yatırımcıya cesaret vermek için sessiz ortaklık veya altın hisse ile işin içinde oluruz. O ilk cansuyu noktasında çalışmamız olabilir” dedi.

TAŞIT KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...

Bu konuda ortaya çıkan prototiplerin çoğunun hayal ettikleri şeyler olmadığını ifade eden Çağlayan, istedikleri şeyin Almanya’nın Mercedes ve BMW’si, Japonya’nın Toyota’sı gibi Türkiye’nin sembolü olacak bir marka yaratmak olduğunu söyledi.

‘Kıvılcımı çaktım’

Türkiye’nin bu gerçekleştirecek güçte olduğunu vurgulayan Çağlayan, “Yan sanayimiz otomobilin yüzde 85’ini yapabilecek güce sahip. Mesele şu... Yerli sanayimizin göbeği lisansı veren firmaya bağlı. Sektörün aktörleri kendi lisans aldığı firmanın onayı olmadan bir kuruş yatırım yapamaz” dedi.

Yerli otomobil için altın hisse konusunda bir rakam veremeyeceğini ifade eden Çağlayan,  binek oto konusunda ısrarcı olmadıklarını, yerli marka otomobilin hafif ticari modelde veya elektrikli araçlarda da olabileceğini anlattı.

Türkiye’de yerli marka otomobili yapacak yatırımcı ile oturup bütün teşvik modellerinin görüşülebileceğini dile getiren Çağlayan, şunları dile getirdi:

“Bunu yapacak olanlar, Türkiye piyasasını bilmeli. Bizim amacımız bunun sadece Türkiye’de kullanılması değil, mutlaka ihracatının da yapılması.  Yatırımcı gelip der ki, ’Ben bu işe gireceğim ama benim şu taleplerim var’. Oturup masada bunları konuşuruz. Talebi görmek isteriz. Ben bir kıvılcım çaktım, bir işaret verdim. Şimdi girişimcileri bekliyoruz.”

Yerli oto psikolojik eşik

Yerli otomobil yapılmazsa bunun Türkiye’nin sonu olmayacağını söyleyen Çağlayan, ancak yerli otonun aşılması gereken psikolojik bir eşik olduğunu söyledi.

ALTIN HİSSE, SESSİZ ORTAK NEDİR? Şirketlerde karar alma sürecinde belirleyici durumda bulunan ve genelde miktarı az olsa da önemli imtiyazlara sahip hisselere altın hisse adı veriliyor. Genellikle stratejik önemdeki, ülke ekonomisi açısından büyük öneme sahip kuruluşların özelleştirilmeleri sırasında kullanılıyor. Devlete kamu çıkarının korunması imkânı sağlıyor.

Sessiz ortak ise yönetime katılmasa da sermaye sağlayan, zararı omuzlayan ve gerektiğinde yön gösteren hissedara deniliyor.

Volkswagen mayıs sonu geliyor, hafif ticari düşünüyor

Türkiye’de en çok satan binek otomobil modellerini üreten Volkswagen’in Türkiye’de yatırım konusunu düşündüğünü belirten Çağlayan, “Yatırım için Türkiye ile Polonya arasında gidip geliyorlar. Kendilerine rapor hazırlayanlar Polonya’yı olduğundan daha avantajlı göstermiş. Cenevre’de görüştüğüm yönetim kurulu üyesine Polonya’dan avantajlı olduğumuz söyledim. Türkiye’de halkın bu konuya duygusal yaklaştığını hatırlattım. Ferit Şahenk en az bizim kadar Volkswagen’in Türkiye’de yatırım yapması konusunda konuşuyor. Volkswagen hafif ticari araç üretimini düşünüyor. Şirket yönetimi mayıs sonu Türkiye’ye gelecek. Konu görüşülecek” dedi.

‘Ağzımdan banka ismi kaçırabilirim’

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, faizlerdeki düşüşün kredilere yansımadığını, kredi faizini revize etmek için fahiş komisyonlar isteyen bankalar olduğunu da belirterek, “Bugüne kadar isim vermedim. Bu uygulama sürmemeli. Bakarsınız isimlerini ağzımdan kaçırırım” diye konuştu.

‘Ütüldük’

Gümrük Birliği Anlaşması’nda Türkiye’nin haksız rekabetle karşı karşı kaldığını ve halk tabiriyle “ütüldüğünü” de söyledi.

Çağlayan Gümrük Birliği’nin yerini Serbest Ticaret Anlaşması’nın alabileceğini söyledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.